Tips voor de fitnessmarkt

We weten allemaal wel hoe belangrijk en essentieel beweging is voor ons lichaam. Maar pas toen de sportscholen dicht moesten vanwege Covid-19, begreep men pas wat zij misten. Het is voor de sportschoolhouders een hele zware tijd, omdat zij geen inkomsten krijgen maar wel de vaste uitgaven moeten betalen. Zoals in veel trendy sectoren is de concurrentie voor klanten in de fitnesssector hevig en zal deze in de toekomst waarschijnlijk nog heviger worden. De strategie om nieuwe leden te winnen is één ding, maar de vraag hoe de klantloyaliteit te verbeteren zal ook steeds belangrijker worden. Promostore is ervan overtuigd dat geschikte promotieartikelen beide gebieden kunnen ondersteunen. Hoe dit kan lukken, leest u in het hele artikel!

Strategie I – Win nieuwe klanten door evenementen met speciale voorwaarden.

Door de dominantie van het internet en de sociale media zijn ook de eisen van klanten in de fitnessmarkt veranderd. De fitness-klanten van vandaag de dag zijn digitaal in een netwerk opgenomen, zijn goed op de hoogte van concurrerende aanbiedingen en hebben via apps en fitnesstracks controle over hun fitness-doelstellingen. Wat de “Customer Journey” in de fitnessruimte zeker zou kunnen verrijken zijn evenementen in de faciliteit, zoals gezamenlijk uitgevoerde en gemodereerde proeftrainingen. Hier kunnen exclusieve voorwaarden leiden tot een toename van het aantal nieuwe klanten. Dergelijke campagnes kunnen ook ideaal worden gecombineerd met relatiegeschenken, die het merk van de exploitant dragen en aan het einde van het evenement aan de deelnemers worden aangeboden. Voorbeelden hiervan zijn sporttassen, yogamatjes of een simpel flesje water met uw logo.

Strategie II – Verbeter de klantenbinding door middel van mailingartikelen!

Het winnen van nieuwe klanten is natuurlijk belangrijk – maar het behouden van bestaande klanten is niet alleen minstens zo belangrijk, maar misschien zelfs een nog grotere uitdaging. Het eerste gekozen marketinginstrument is hier een persoonlijk ontworpen begeleidende brief voor het einde van de contractperiode door het maken van mooie aanbiedingen voor een verlenging. De mailing gaat vergezeld van een klein promotiegeschenk dat als katalysator fungeert voor de beslissing om het contract te verlengen. Promostore heeft een categorie, speciaal voor mailingartikelen.

U vindt het bij Promostore

Zit u in de fitness sector en heeft u hulp nodig bij het vinden van de juiste strategie, het juiste product of de juiste bedrukking? Aarzel niet en neem gerust contact met ons op. Dit kan via ons telefoonnummer: +31(0)85 – 808 1680 en via onze mail: [email protected]. Onze klantenservice zal u uiteraard naar tevredenheid helpen!