Veelgestelde vragen over relatiegeschenken (3/3)

Bij het kiezen van het juiste relatiegeschenk komt veel kijken: de doelstellingen, de doelgroep, de visie van het bedrijf, het budget en de bedrukking van het uiteindelijk gekozen product. Om u in de juiste richting te sturen, heeft Promostore de belangrijkste vragen voor u beantwoord.

Waarom branche-specifieke advertentiemedia gebruiken?

Traditionele relatiegeschenken zoals de aansteker of de balpen worden altijd graag gebruikt. Als de relatiegeschenken echter branchegericht zijn, herinneren ze u altijd aan de service die u biedt. Elke branche heeft zijn eigen kenmerken – dit omvat ook zijn eigen communicatieve codering. Wat bijvoorbeeld erg goed werkt voor financiële dienstverleners, kan op zijn beurt helemaal niet werken voor expediteurs. Er zijn echter ook relatiegeschenken die door de aard van het ontwerp branche-specifieke reclamemedia worden. Daarom is het vaak handig om een ​​overzicht te krijgen van de verschillende producten binnen uw eigen productie- of servicetak met het enorme aanbod relatiegeschenken.

Waarom merkartikelen gebruiken als reclamemateriaal?

Goedkoop reclamemateriaal is meestal in overvloed aanwezig in bijna eindeloze online winkels. U vraagt ​​uzelf terecht af waarom u een groter budget zou moeten uitgeven aan freebies dan u eigenlijk zou moeten doen. Merken zijn altijd erg belangrijk geweest in onze samenleving. Of het nu gaat om de naamsbekendheid van het item of kwaliteit, ontwerp en herkenningskenmerken – merkproducten met reclamedruk hebben het voordeel dat ze vaak een hoger reclame-effect bereiken, omdat ze worden gekenmerkt door duurzaamheid. Klanten herinneren zich vaak items die van korte duur waren of van slechte kwaliteit waren.

Gaandeweg kwamen we erachter dat het voor speciale promoties zinvol is om meer exclusieve reclamemedia te gebruiken. Hetzelfde geldt voor promotionele artikelen met een merknaam. Bijzondere merknamen geven een heel bijzonder gevoel van duurzaamheid en kwaliteit. Daarom ervaren klanten vaak een gevoel van waardering en exclusiviteit. U dient daarom merkproducten te reserveren voor zeer bijzondere zakelijke relaties. Ze dienen voornamelijk voor klantloyaliteit en hebben het positieve effect dat een klant of zakenpartner positief over u zal spreken (mond-tot-mondreclame), wat op zijn beurt kan leiden tot nieuwe klanten.

Welke afwerkingsmogelijkheden zijn er?

Net als het assortiment reclamematerialen zijn de afwerkingsmogelijkheden divers. Alleen met de juiste druk kan het perfecte advertentiemedium worden gemaakt. De verschillende soorten afwerking voor promotieartikelen zijn afhankelijk van het betreffende product. Het spreekt voor zich dat een overhemd bijvoorbeeld niet met een laser kan worden gegraveerd. De afwerking gebeurt vaak door middel van bedrukking (tampon-/offsetdruk). Laser graveren kan echter vaak met name worden gebruikt voor producten van metaal. Voor andere items zoals bekers zijn fotorealistische prints ook mogelijk. Elk type verfijning verbergt verschillende voor- en nadelen – u moet het altijd nauwkeurig afwegen. Het is logisch om het type afwerking aan te passen aan de voorkeuren van de doelgroep. U vindt een compleet overzicht van de soorten afwerking die Promostore aanbiedt, plus een korte beschrijving, in onze rubriek “Bedrukkingstechnieken“.

Populaire afwerkingstechnieken:

– Offsetdruk
– Digitaal printen
– Tampondruk
– Zeefdruk
– Lasergravure
– Doming
– Borduurwerk
– Flexodruk

Gebruik bedrukte promotieartikelen als reclamemateriaal

Heeft u zich het doel gesteld van succesvolle marketing en heeft u er veel informatie over verkregen? U vraagt ​​uzelf zeker af wat de beste manier zou kunnen zijn. Commercials zijn erg kostenintensief en bieden meestal alleen tijdelijke reclame. Daarnaast moet er ook een spot geproduceerd worden zodat deze in de gedachten van de kijker of de luisteraar blijft. Met alle concurrentie lijkt dit niet altijd gemakkelijk te zijn. Zogenaamde haptische reclamemedia kunnen daarentegen jarenlang worden gebruikt en vertegenwoordigen uw reclameboodschap. U voorziet uw klant van een product en bij voorkeur een product dat hij momenteel dringend nodig heeft. Dit dient niet alleen als advertentiemedium, want met behulp van relatiegeschenken kunt u ook bestaande klantrelaties versterken. Bekijk ons ruime aanbod op onze site en laat u verassen door de vele mogelijkheden.