Veelgestelde vragen over relatiegeschenken (2/3)

Bij het kiezen van het juiste relatiegeschenk komt veel kijken: de doelstellingen, de doelgroep, de visie van het bedrijf, het budget en de bedrukking van het uiteindelijk gekozen product. Om u in de juiste richting te sturen, heeft Promostore de belangrijkste vragen voor u beantwoord.

Hoe kan ik correct adverteren op evenementen?

Giveaways zijn vooral populair voor grotere evenementen. De keuze van het juiste reclamemateriaal bepaalt ook het reclame-effect. Maar wat is het geschikte reclamemateriaal voor beurzen en andere evenementen? Het antwoord is: het hangt ervan af. U moet eerst duidelijk hebben over welke groep wordt aangesproken en wat het doel van het evenement is. Dat bijvoorbeeld een bedrijfsjubileum iets heel anders is dan het klassieke kerstfeest is duidelijk herkenbaar. Een bedankje voor langdurige zakelijke relaties vereist ook heel andere dingen dan een zomerfeest. Stel uzelf in principe altijd de volgende vragen: Voor wie is dit evenement bedoeld? Hoe belangrijk is het aspect van reclame? Hoe wil ik verschijnen met betrekking tot mijn eigen werknemers? Als deze vragen zorgvuldig worden overwogen, zullen de belangrijkste vragen vrijwel zeker vanzelf worden beantwoord. U vindt ook een overzicht in het gedeelte “Promotiemateriaal per evenement“.

Wat moet ik investeren in reclamemateriaal?

Zeker als het om adverteren gaat, moet u uzelf afvragen of de kosten daadwerkelijk het gewenste effect zullen hebben. Denk daarom eerst na over hoe hoog het advertentiebudget moet zijn voordat u beslist over een advertentiemedium.

Het zou voor ons als reclamemedia-verkoop vanzelfsprekend zijn te beweren dat het advertentiebudget het grootste in uw huishouden zou moeten zijn. De kwestie van investeren in promotieartikelen hangt echter af van het type advertentiecampagne. Allereerst heeft u een basisbudget nodig voor een permanente advertentiepresentatie, bijvoorbeeld met goedkope scatterartikelen of vergelijkbare give aways. Ten tweede moet u ook een extra budget plannen voor specifieke advertentiekosten. Bij het introduceren van een nieuw product of een kortingscampagne is het raadzaam om bijvoorbeeld relatiegeschenken te gebruiken die anders niet per se in uw assortiment zitten en die specifiek wijzen op dit bijzondere evenement. Hier zijn er meer exclusieve promotieartikelen die duidelijk kunnen worden beperkt. Dit houdt uw bedrijf in een positief geheugen. Als u al precies weet wat u aan het individuele reclamemateriaal wilt uitgeven, maar nog niet tot een bepaald product heeft besloten, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe kan ik promotieartikelen het beste verspreiden?

Wanneer u het juiste reclamemedium heeft gevonden en het juiste motief heeft gekozen, rijst de vraag: waar en hoe kan ik mijn freebies het beste verspreiden?Promotieartikelen kunnen het beste discreet en onopvallend worden verspreid, met name weggeefacties. Het is raadzaam om weggeefacties aan te bieden wanneer ze nuttig zijn en ze gewoon niet terug te vragen. Deze verspreiden zich dus vanzelf. Op dezelfde manier kunt u weggeefacties op goed bezochte plaatsen verdelen. U moet geschenken van hogere kwaliteit als geschenk geven, aan bijvoorbeeld een belangrijke relatie van uw bedrijf. Dankzij de ondertekening van contracten of bedrijfsverjaardagen combineert u dit met het bezorgen van uw reclameboodschap. Op deze manier wordt u niet te opdringerig.

Heeft u hulp bij het zoeken nodig?

Bekijk ons assortiment voor inspiratie. Promostore heeft verschillende categorieën gemaakt, zodat u zelf de beste relatiegeschenken per evenement en per gelegenheid kan onderscheiden. Heeft u vragen, opmerkingen of heeft u simpelweg hulp nodig met het kiezen van de juiste artikelen gerelateerd aan uw budget? Neem gerust contact op via de mail: [email protected] of bel ons op het nummer +31 (0)85 – 808 1680.