Veelgestelde vragen over relatiegeschenken (1/3)

Bij het kiezen van het juiste relatiegeschenk komt veel kijken: de doelstellingen, de doelgroep, de visie van het bedrijf, het budget en de bedrukking van het uiteindelijk gekozen product. Om u in de juiste richting te sturen, heeft Promostore de belangrijkste vragen voor u beantwoord.

Wat is reclamemateriaal?

Er is een groot aantal manieren om reclame te maken voor uw bedrijf. Een van de meest populaire vormen is het gebruik van haptisch reclamemateriaal.De term ‘reclamemateriaal’ beschrijft in eerste instantie alleen het materiaal waarop een reclameboodschap wordt overgebracht. Het concept van materiaal kan echter tot verwarring leiden, aangezien advertentieformaten zoals spots op tv ook wel reclamemateriaal worden genoemd, ook al zijn ze niet-materieel. Misschien is het beter om te spreken van het medium dat de reclameboodschap aankondigt. Dit wordt ook wel een reclamemedium genoemd.

Welke advertentiemedia zijn er?

U verliest vaak het grote aanbod aan promotieartikelen uit het oog. Informeer uzelf daarom vooraf over de vele mogelijke vormen van reclame. Het aanbod aan relatiegeschenken is enorm en wordt steeds groter. In principe kan alles als reclamedrager worden gebruikt. Gedrukte media, radio, televisie, posters of online portals dienen traditioneel als klassieke reclamemedia. Mensen kunnen ook sympathie hebben voor producten. Bedrukte relatiegeschenken die rechtstreeks aan potentiële nieuwe klanten kunnen worden doorgegeven, zijn topprioriteit en zouden van primair belang moeten zijn. Hier zijn er talloze mogelijkheden. Waarschijnlijk is er nauwelijks een artikel dat niet bedrukt kan worden met een bedrijfslogo. Naast creativiteit is er ook een uitstekend gevoel voor uw klanten en medewerkers.

Waar heb ik reclamemateriaal voor nodig?

Relatiegeschenken worden vaak gebruikt om de aandacht te trekken. Maar bieden ze elk bedrijf een voordeel? Relatiegeschenken hebben als voornaamste doel de aandacht te vestigen op een specifiek product. In het dagelijks leven worden we constant blootgesteld aan mediaprikkels. Dat is de reden waarom weggeefacties in de eerste plaats dienen om mensen bewust te maken van het bedrijf. Promotieartikelen worden voornamelijk gebruikt om potentiële nieuwe klanten te helpen uw bedrijfslogo te onthouden, zodat de klant in een winkelsituatie iets verbindt met het respectievelijke product dat hij op dat moment ziet.

Wat zijn de populairste relatiegeschenken?

Onder de vele verschillende promotieartikelen zijn sommige van hen best sellers geworden die elke trend trotseren. Bedrukte weggeefacties zijn onderhevig aan trends. Als een artikel dit jaar goed gaat, wil dat niet zeggen dat het volgend jaar hetzelfde zal zijn. Daarom is het raadzaam om relevante portals te gebruiken om informatie te verkrijgen over de nieuwe trends in de reclamemedia-industrie. Er zijn echter ook producten die bijna altijd werken. De meeste vallen onder de categorie give away, namelijk het reclamemateriaal dat in grote hoeveelheden wordt verspreid om een ​​zo breed mogelijke distributie mogelijk te maken. Kenmerkend is de klassieke balpen of de aansteker met bedrijfslogo. Klassiekers als deze zouden daarom deel moeten uitmaken van elke campagne, maar mogen niet als enige advertentiestrategie worden gebruikt. Het juiste reclamemateriaal bedrukt met het logo van uw bedrijf is een belangrijk onderdeel van marketing.

Voorbeelden van reclamemedia:

USB-sticks, lanyards, antistressbal, paraplu’s, koffiekopjes, katoenen tassen, parkeerschijven, veiligheidsvesten, pennen, briefopeners, muismatten, kalenders, laserpennen, notitieboekjes, massageartikelen, zaklampen, sleutelhangers, flesopeners.

Welke relatiegeschenken zijn geschikt voor mij?

Door enorme assortimenten en permanent nieuws wordt de selectie steeds moeilijker! Welke relatiegeschenken het beste bij uw bedrijf past, hangt af van de volgende factoren: uw advertentiebudget en de doelgroep die u wilt aanspreken. Vooral de doelgroep speelt een grote rol. U moet uzelf afvragen wat er met de advertentiestrategie moet worden overgebracht en hoe dit het beste kan worden gecommuniceerd met de doelgroep. Bij heterogene doelgroepen is dit natuurlijk niet zo eenvoudig als bij homogene en neemt de mate van personalisatie van reclameartikelen onvermijdelijk af. Er zijn echter strategieën voor speciale industrieën en gelegenheden die in overweging moeten worden genomen. Een goede kennis van uw doelgroep is vereist om de strategieën te implementeren.

Het belangrijkste is dat uw relatiegeschenk een voordeel biedt. Uiteraard moet uw bedrijfslogo goed worden geplaatst. Er zijn hier ook veel opties beschikbaar. Hierbij speelt het moment waarop u het advertentiemateriaal wilt verspreiden een grote rol. In de winter worden bijvoorbeeld de strandballen, die in de zomer zo populair zijn, niet aanbevolen. Ook moet duidelijk zijn of het advertentiemateriaal bij uw doelgroep past. Met de juiste ideeën voor uw relatiegeschenken zult u uw potentiële klanten zeker bekoren.