10 tips voor een succesvol gebruik van mailing-versterkers

Directe postverzendingen hebben hun populariteit bij reclamebedrijven niet verloren, zelfs in tijden van digitalisering. Mailversterkers in de vorm van aandachtstrekkende posttoelagen vergroten de kansen op succes en trekken meer aandacht van de ontvanger. Als u het gevoel hebt dat er meer in de envelop zit dan een eenvoudige begeleidende brief, kan bijna niemand het openen van de brief weerstaan. Om de effectversterker uiteindelijk het beoogde effect te laten bereiken, moeten de volgende 10 tips voor het gebruik van mailversterkers in acht worden genomen:

1. AIDA

Net als bij andere advertentiemedia, is de AIDA-marketingformule ook van toepassing op e-mailverbeteraars. De mailingtoevoeging moet de aandacht trekken van de ontvanger, interesse wekken, in combinatie met de wens van de brieftrigger, die uiteindelijk de beoogde actie activeert. De focus ligt in eerste instantie op het aandacht niveau. Aangezien direct mailings vaak als “vervelend” worden ervaren, is het belangrijk om positief te onderscheiden van deze irritante reclamemassa.

2. De verbinding met het bedrijf: product moet herkenbaar zijn

De mailing enhancer moet duidelijk gerelateerd zijn aan het geadverteerde product of de geadverteerde dienst. Dit is de enige manier waarop het toevoegen van mailing het beoogde advertentie-effect ondersteunt en de herkenningswaarde verhoogt. De bijgevoegde promotieartikelen moeten het advertentiebericht ondersteunen en overeenkomen met de algehele indruk van de mailing.

3. Advertentiedoel: wat moet worden bereikt met de mailing?

De keuze voor het toevoegen van mailing hangt sterk af van het beoogde advertentiedoel. Moeten klanten opnieuw worden geactiveerd en overtuigd om te kopen? Op dit moment zijn vouchers en kortingscampagnes bijzonder nuttig. Moet het bewustzijn worden vergroot? Vervolgens drukken bedrukte promotieartikelen als verzendgeld een bijzonder duurzaam effect. Beide aspecten kunnen echter worden gecombineerd in een promotie-item. De voucher of kortingscode kan bijvoorbeeld worden weergegeven op een geprinte displayreiniger. Een opvallende reclamepresentatie met duurzame toegevoegde waarde voor de klant.

4. Doelgroep

Bij het kiezen en ontwerpen van een geschikte mailversterker moet aandacht worden besteed aan de doelgroep. De geselecteerde mailingartikelen moeten de doelgroep aanspreken en een toegevoegde waarde bieden. Anders heeft de mailing niet het gewenste effect of, in het ergste geval, zelfs het tegenovergestelde.

5. Selectie en ontwerp van CI-conforme artikelen

Het gedrukte postartikel moet echter niet alleen bij de doelgroep passen, maar ook bij het bedrijf en de bedrijfsidentiteit . Dat moet het imago van het bedrijf onderstrepen en ondersteunen. Het prijssegment van het geselecteerde artikel en de gebruikte waarde zijn bepalend voor de manier waarop het geadverteerde bedrijf, product of merk wordt waargenomen.

6. Creativiteit

Er zijn in principe geen grenzen aan creativiteit bij het gebruik van mailversterkers. Met een chique, creatief idee kan het effect van de mailing worden versterkt en de aandacht worden vergroot. Een goede manier om zich te onderscheiden van de concurrentie.

7. Memo-effect

In tegenstelling tot conventionele direct mailings, zorgen posttoelagen ervoor dat het bedrijfslogo of reclameboodschap op de lange termijn aanwezig is en dus tal van advertentie-indrukken genereert. Ook hier is de toegevoegde waarde van het postartikel bijzonder belangrijk. Hoe hoger de batenfactor, hoe groter de kans op langdurig gebruik.

8. Kosten-batenberekening

Marketing via postdialoog is vaak duurder dan bijvoorbeeld online adverteren. De advertentiekosten moeten vooraf worden berekend en worden vastgesteld in relatie tot het advertentiedoel en de verwachte winst. Voor grootschalige promoties moeten alle gebruikte marketingkanalen een uniforme boodschap overbrengen in een even uniform ontwerp.

9. Persoonlijk bericht

In het algemeen geldt dat hoe meer de mailingcampagne op de ontvanger is afgestemd, hoe hoger de waarschijnlijkheidswaarden die het reclamebedrijf zal ontvangen. Met een gepersonaliseerd adres in combinatie met een mailingbooster voelt de ontvanger zich minder geadverteerd en meer persoonlijk aangesproken.

10. Geschiktheid voor verzending / post voorschriften

Natuurlijk is niet elk promotie-item geschikt als verzendbonus. De keuze wordt beperkt door vorm en gewicht. Breekbare of delicate items mogen ook niet als postitems worden gebruikt. Het standaardbriefformaat mag bijvoorbeeld niet groter zijn dan 20 g. Compacte letters gaan tot maximaal 50 gram.