Uw beeldmerk laten stralen

Het kiezen van een logo dat uw bedrijf goed vertegenwoordigt, kan verrassend belangrijk zijn voor het succes van uw bedrijf. Met de huidige gemakkelijk toegankelijke en gebruiksvriendelijke grafische toepassingen kan iedereen met minimale inspanning een logo in elkaar zetten. Echter, tenzij u een bedreven en ervaren grafisch ontwerper bent, is het ontwerp van uw bedrijfslogo zeker de moeite waard om in te investeren. Het lijkt misschien een verwaarloosbaar detail voor niet-ondernemers, maar uw logo is de eerste stap in het creëren van een solide merk, en mag niet worden overgeslagen.

Uw identiteit

Stelt u voor dat u een klant bent die op zoek is naar een lokaal restaurant om te eten voor de verjaardag van een vriend. Naast de naam van uw bedrijf, zal het logo dat ze zien uiteindelijk hun eerste indruk van uw bedrijf zijn. Dit kan de doorslag geven of de potentiële klant blijft om te onderzoeken wat uw bedrijf te bieden heeft, of dat hij of zij overgaat naar een andere optie.

Laten we zeggen dat uw logo een martini-glas bevat en dat de klant op zoek is naar een meer gezinsvriendelijke vestiging. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk overgaan naar een andere optie. Ervan uitgaande dat uw restaurant alleen al door uw logo gespecialiseerd is in dranken voor volwassenen. Ze hebben misschien niet eens de tijd genomen om te zien wat voor soort restaurant uw bedrijf is.

Als uw restaurant gericht is op een volwassen sfeer en publiek, met alle middelen, communiceer dat dan in uw logo! Wees er zeker van dat u uw bedrijf niet in een verkeerd daglicht stelt en potentiële klanten die op zoek zijn naar de dienst of het product dat u aanbiedt, niet verdrijft.

Kleuren zijn belangrijk!

Laten we het hebben over psychologie. De kleuren die u kiest voor uw merk zullen de consument beïnvloeden. De kleuren van uw logo kunnen net zo goed een effect hebben, op uw potentiële klanten. Hier zijn een paar voorbeelden:

  • Koele kleuren zoals paars en blauw worden beschouwd als “kalm”. Dit kan een goede keuze zijn voor een dokterspraktijk of een verzekeringsmaatschappij. Het creëert een gevoel van vertrouwen en betrouwbaarheid bij de consument.
  • Het gebruik van zwart in een logo brengt kracht en autoriteit over. Dit is een harde kleur, maar zou een goede keuze zijn voor een sportschool of sportmerk.
  • Groen wordt vaak geassocieerd met gezondheid en natuur en zou goed werken voor een biologische kruidenierswinkel. Het wordt ook geassocieerd met financiën en veiligheid en zou goed werken voor een bank.

Er is een hele regenboog aan kleuren die we kunnen uitleggen, maar u krijgt de essentie. De kleuren die u kiest in uw logo zullen een aanzienlijke impact hebben op het perspectief van de consument van uw merk.

Kwaliteit

Dit spreekt voor zich, maar zorg ervoor dat uw logo er niet uitziet alsof het in de Paint app op uw PC is gemaakt. Een hoogwaardig logo komt voor een hoogwaardige prijs. Het is een investering waar u zich later voor zult bedanken. De kwaliteit van uw logo zal zich vertalen naar de kwaliteit van uw bedrijf. Als het logo aanvoelt alsof het met minimale inspanning is gemaakt, zullen klanten er waarschijnlijk van uitgaan dat uw producten van lage kwaliteit zijn, of dat uw klantenservice slecht is.

Aan de andere kant moet u ervoor zorgen dat uw logo niet te veel belooft wat u aanbiedt. Als uw bedrijf een discounter is, zullen klanten waarschijnlijk teleurgesteld en verward zijn. Dit komt simpelweg omdat het logo niet overeenkwam met het bedrijf, de producten, diensten of zelfs de prijsklassen waar ze naar op zoek waren.