Promoten op een andere manier!

Werelddierendag komt eraan op 4 oktober. Het is tijd om onze beste vrienden te vieren! Of u nu een liefdadigheids- of dierenmerk runt, of gewoon klanten heeft die van de natuur houden, we hebben genoeg ideeën voor uw Dierendag-promotie.

Wereld Dieren Dag promotie

Werelddierendag is in het leven geroepen om het bewustzijn over dierenwelzijn te vergroten. Veel dieren delen hun leven met mensen en bieden hulp, arbeid, middelen, liefde en gezelschap. Helaas worden ze daar niet altijd goed voor behandeld. Maak van 4 oktober gebruik om onze dieren te waarderen, te vieren hoeveel ze ons leven verrijken en campagne te voeren voor dierenwelzijn met een Dierendag-promotie.

Hoe een Werelddierendag-promotie te voeren

Iedereen houdt van dieren. Bijna iedereen had een huisdier toen we jong waren, en kan gelukkige herinneringen delen aan de tijd die we hebben doorgebracht met onze favoriete wezens. En iedereen kan ook deelnemen aan Werelddierendag. Om juist in te spelen op de bekende dag, kunt u het volgende doen:

  • Uw merk of organisatie: Goede doelen voor dieren, non-profitorganisaties en merken nemen natuurlijk het voortouw met een Dierendag-promotie. Verhoog de bekendheid van uw zaak, of voer een promotie van uw producten en diensten uit om de dag te vieren.
  • Uw online publiek: Zelfs als uw merk niet met dieren werkt, weten we zeker dat uw klanten dierenfans zijn! Vraag hen om foto’s, verhalen en video’s van hun huisdieren te delen. U zult de betrokkenheid online stimuleren en de pluizige kant van uw merk laten zien.
  • Co-branding en sponsoring: Als u nog steeds moeite hebt om een connectie te maken, denk er dan aan om samen te werken met een goed doel of merk. Sponsor een dierenasiel, geef korting op huisdiervoer, doe mee aan een evenement… de mogelijkheden zijn eindeloos!
  • Als het gaat om online engagement, is het uw doel om een relatie op te bouwen met uw gemeenschap. De beste manier om dit te bereiken – en het maximale uit sociale media-algoritmes te halen – is door middel van spontane, originele interacties.
  • Moedig uw volgers aan om met u te praten en hun foto’s, video’s of verhalen te delen. Maak gebruik van herinneringen aan huisdieren uit uw kindertijd en het inlevingsvermogen van uw klanten voor mishandelde dieren. Mis de kans niet om hen te informeren over dierenwelzijn, het werk dat u doet en de producten en diensten die u aanbiedt.

Voer een Wereld Dieren Dag social media giveaway uit

De eerste plaats om te beginnen is op uw sociale netwerken. Denk goed na over uw publiek op Facebook, Instagram, Twitter en YouTube. Giveaways zijn echt populair op al deze netwerken. U kunt een snelle wedstrijd houden en deze gebruiken als extra kans om de productpromotie te versterken door de prijs te adverteren met foto’s en video’s.

Werelddierendag fotowedstrijden

Een andere populaire optie is het verzamelen van door gebruikers gegenereerde inhoud in een fotowedstrijd. U kunt alle schattige inzendingen in een openbare galerij weergeven. U kunt zelfs uw volgers uitnodigen om te stemmen op hun favoriete foto’s. In veel gevallen kan het stemmen de betrokkenheid bij uw Dierendag-promotie verdubbelen.

Videowedstrijd van de Werelddierendag

Videowedstrijden werken precies hetzelfde als fotowedstrijden. Gebruikers dienen hun inzendingen in voor een kans om te winnen. Of zoals in het volgende geval, maak hun honden beroemd!

Schrijfwedstrijden voor Werelddierendag

Een andere manier om door de gebruiker gegenereerde inhoud te verkrijgen zijn schrijfwedstrijden. Het zijn fantastische tools om verhalen, meningen en feedback van uw online community te verzamelen. Dit zorgt voor leuke verhalen en een relatieopbouw met uw publiek!