Waarom moeten relatiegeschenken in uw marketingplan?

Nieuwe tijden vragen om nieuwe ideeën om zich aan te passen aan de veranderende behoeften van de klant. Digitale marketing was een grote revolutie die door velen werd geïnterpreteerd als het einde van traditionele artikelen zoals relatiegeschenken. Gepersonaliseerde relatiegeschenken zijn er echter nog steeds, zonder aandelen te verliezen, aangezien 80% van de klanten zegt dergelijke geschenken meer dan een jaar te bewaren. Zelfs in de laatste paar seizoenen blijft de omzet in de promotieartikelen stijgen. Deze promotieartikelen zijn perfect te combineren met digitale marketingcampagnes. Een ideale aanvulling die moet worden aangepast aan nieuwe trends en de smaak van de consument om echt effectief te zijn.

Verbetering van de merkperceptie

Elk onverwacht cadeau is altijd welkom. Door het logo en de merknaam erop te laten drukken, zal de perceptie van het bedrijf verbeterd worden. Het relatiegeschenk genereert een subtiele band met de dankbare klant die vanaf dat moment een positievere indruk van het merk zal houden.

Verhoogde interesse in het bedrijf dat de gift doet

Het is gebruikelijk dat de ontvanger (klant, leverancier) bij het ontvangen van een gepersonaliseerd cadeau meer interesse krijgt in het merk en er informatie over zoekt. Een onderneming die verrast met een gratis item is de moeite waard om meer te ontdekken over hoe het werkt. Een verwacht effect dat het bedrijf moet hebben voorzien, waarbij de onlinekanalen correct zijn afgestemd op de promotieactie. Natuurlijk moet deze ontwikkeld zijn om de verwachte doelstellingen te bereiken.

Stimuleren van emoties en merkherinnering

Een gepersonaliseerd promotiegeschenk versterkt de activering van emoties zoals verrast, dankbaarheid of betrokkenheid bij het merk. Een reclameactie die een grotere impact heeft op het bedrijf wanneer de dankbare klant positieve commentaren deelt, zowel in sociale netwerken als in eender welk ander online kanaal.

Tegelijkertijd is de herinnering aan het logo en de naam van het bedrijf in men zijn/haar geheugen aanwezig, als een aangename evocatie waarop hij ook zijn toevlucht kan nemen wanneer hij het het minst verwacht. Hiervoor is het essentieel dat het ontvangen promotieartikel praktisch en van hoge kwaliteit is. Het bedrijf dat de relatiegeschenken aanbiedt, moet zich bewust zijn van de verschillende trends (ecologische, technologische, gezondheid gerelateerde items). Dit kan door elk jaar de belangrijkste beurzen in de sector te bezoeken.

Het verbeteren van de differentiatie

Het aanbieden van iets anders dan wat competentie toont, is fundamenteel om u ervan te onderscheiden. Afhankelijk van de doelstellingen die uw bedrijf wil bereiken, moet het een of andere merchandising aanbieden. Ga dus niet altijd voor een simpele balpen, maar kijk ook eens naar technologische gadgets!

Goedkope investering

De uitgaven voor relatiegeschenken voegen niet veel toe aan het marketingbudget van een bedrijf. Vaak is deze kleine investering vruchtbaarder dan andere, duurdere en spectaculairdere campagnes die op niets uitlopen.

Bij Promostore is het mogelijk om de meest uiteenlopende relatiegeschenken te vinden waarmee klanten, leveranciers en medewerkers kunnen worden verrast. Als u twijfelt over het aantal eenheden of de prijs, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.