Promotieartikelen voor de horeca

Iedereen die actief is in de gastronomie verkoopt niet alleen goed eten en drinken tegen eerlijke prijzen, maar beheert ook een concept. Zelfs zonder in het concept van ervaringsgastronomie te glijden, is het niet voldoende om alleen een goede prijs/kwaliteitverhouding te bieden. Men heeft een afbeelding nodig, een idee dat op de markt kan worden gebracht. De Amerikaanse fastfoodketens, die voornamelijk een consistent merk met herkenningswaarde vertegenwoordigen, zullen waarschijnlijk een groot aandeel in deze ontwikkeling hebben. Het beste voorbeeld van het feit dat u zelfs met een slechte prijs/kwaliteitverhouding goede winst kunt maken, is de Starbucks-keten.

Inspiratie voor in de horeca

Als u naar het principe van gastronomische reclame kijkt, vindt u twee verschillende aspecten. Enerzijds ervaren we een uitbreiding van voedselketens in een breed scala van prijssegmenten. Het voordeel voor de gast is dat hij geen risico’s neemt, maar altijd weet wat hij kan verwachten. Het nadeel is natuurlijk een gastronomische afvlakking naar een heerlijke synchronisatie. Als u geen voedselketen heeft, hoeft u niet eens na te denken over adverteren in dit segment.

Het tweede aspect druist hiertegen in. Dit gaat over speciale functies. Als eigenaar van een restaurant is het de moeite waard om te adverteren met gastronomische afwijkingen. Het succes van vegetarische en veganistische restaurants geeft dit recht. Voor een bewust etend publiek maakt een specifiek onderscheid met de massa systeemcatering deel uit van de buitenmaaltijd. Houd bij het plannen van uw advertentiestrategie rekening met dergelijke afwijkingen. Heeft u een regionale specialiteit te bieden? Of gebruikt u speciale ingrediënten? Ga er dan altijd openbaar mee!

Fatsoenlijk, maar bestendig – Promotionele artikelen voor de horeca

Maar zelfs het beste concept heeft geen zin als het niet openbaar wordt gemaakt. Tegelijkertijd helpt het u niet om een ​​positieve indruk op uw klanten te maken als ze de naam van uw locatie niet meer kunnen onthouden. Het is leuk om een ​​geheime tip te zijn, maar niet zo geheim dat niemand de locatie van uw restaurant kan herinneren. Daarom is het belangrijk om te verschijnen met een beknopte naam en logo.

De positionering van deze twee herkenningsfuncties in hun plaats is van bijzonder belang. Hetzelfde geldt voor reclame in de horeca als voor een goede ober: Altijd aanwezig zijn, maar nooit storen. Zelfs met klassieke meubels kunt u uw logo altijd in het midden houden zonder uzelf te ver naar voren te duwen. Glazen, kopjes, asbakken – de klant komt hiermee in contact en kijkt dus naar de naam van hun restaurant. In het geval van een kort geheugenverlies, zal de zoekmachine u helpen.

Duurzame reclame

Hoewel veel andere industrieën met weggeefacties werken, is het beter in de horeca om op locatie te adverteren. Mond-tot-mondreclame is het meest nuttig, vooral voor kleinere horecagelegenheden. Zorg er dus voor dat je niet het enige restaurant in de verhalen bent, maar dat je naam wordt vermeld. Een bedrijfsontwerp in de faciliteit en een gereserveerde maar constante aanwezigheid van de bedrijfsnaam of het logo helpen hierbij. En natuurlijk is er ook een of andere interessante weggever voor gastronomie die je onderweg klanten kunt geven. Wees creatief! Als een kleine introductie vindt u ook een sectie in onze online shop met promotieartikelen voor de horeca.