Tips voor de horeca

COVID-19 veranderde de manier waarop veel plaatsen zaken doen – vooral in de horeca. Of uw restaurant nu geopend is voor een persoonlijk diner of niet, het ziet er anders uit. We kunnen niet alles delen en handsfree is het thema. Dit omvat een nieuwe menustrategie. Klanten bezoeken alleen de bedrijven die ze veilig laten voelen. Als restauranthouder is creativiteit de sleutel, waardoor uw klanten en hun veiligheid in het middelpunt van uw bedrijfsmodel staan.

U kunt temperaturen nemen wanneer klanten binnenkomen, maskers verplicht stellen, en zelfs de ontsmettingsmiddel in de hand van elke klant pompen als ze door de deur komen, maar zelfs in uw restaurant, moet de dingen er anders uitzien. We weten dat dit een moeilijke tijd is. Het is kostbaar, onvoorspelbaar en eerlijk gezegd eng. We zijn hier om u te helpen de beste manier te vinden om het vertrouwen van uw klant in u op te bouwen en uw verkeer te vergroten.

Moedig buitenshuis dineren aan

Alle artsen lijken het erover eens te zijn dat als men iets binnenin doet, het risico op ziekteoverdracht vergroot wordt. Zelfs met tafels die zes meter uit elkaar staan en waarbij het gebruik van maskers vereist is wanneer klanten in het restaurant rondlopen, bestaat het risico van ziekteoverdracht nog steeds. U kunt immers niet eten terwijl u een masker draagt.

Voorlopig is buiten eten de beste oplossing, vooral omdat we in de hete zomermaanden zijn. Profiteer van de mogelijkheid om uw bedrijf buitenshuis uit te breiden door tafels en stoelen onder een tent te plaatsen, of waarom niet een nieuwe trend (BYOT) – Bring your Own Table? Veel restaurants hebben hun parkeerplaatsen opengesteld en laten klanten hun klaptafels of -stoelen meenemen om buiten van hun eten te genieten terwijl ze veilig zijn.

Social media inzetten

Promoot buitenshuis dineren op uw social media pagina – Maak het leuk! Wat kunt u toevoegen aan de sfeer die ervoor zorgt dat klanten naar uw restaurant willen komen? Iedereen heeft behoefte aan een verandering van de sfeer thuis, dus wees creatief. Of u nu muzikanten meebrengt, een buiten-filmscherm heeft of gewoon een gezellige omgeving onder een tent maakt, promoot de creatieve manieren waarop u de gasten vermaakt.

Zichtbare reclame

Adverteer met zeilborden. Breng de aandacht op uw bedrijf met kleurrijke vlaggen die in de wind wapperen. Zet ze in de buurt van de straat, zodat voorbijgangers ze kunnen zien. Adverteer buiten te eten op de vlaggen. Veel consumenten weten niet welke restaurants buiten eten aanbieden en welke niet. Maak het bewustzijn groter door de aandacht te vestigen op uw restaurant.

Giveaways met uw logo uitdelen

Deel ventilatortjes uit. Geef klanten op warme dagen een manier om koel te blijven. Aangepaste handfans zijn een andere manier om reclame te maken voor uw bedrijf en zelfs uw menukaart. Heeft u specials die u wilt delen of promoot u een specifiek item? Adverteer op uw ventilatortje en geef ze weg aan elke klant. Natuurlijk zijn er nog veel meer giveaways die bij uw bedrijf passen!

De inzet van giveaways

Stimuleer terugkerende klanten met gratis geschenken bij een aankoop. U hoeft uw budget niet te breken door het te doen. Klanten houden van de oplettendheid en houden u de volgende keer dat ze uit eten gaan eerder in het achterhoofd. Onze favoriete gratis geschenken bij aankoop zijn onder andere:
Onderzetters – Iedereen gebruikt drankonderzetters. Geef uw klanten een leuke kleine verrassing als ze hun afhaalorder openen. Onderzetters gepersonaliseerd met de naam van uw restaurant, een nieuw menu en een telefoonnummer zorgen ervoor dat ze glimlachen, maar herinneren hen ook aan uw afhaalmaaltijden, zodat ze vaker bij u kunnen bestellen.
– Coupons – Wat is een betere manier om klanten terug te brengen dan een deal aan te bieden? Zelfs als uw coupons online of in de lokale mailer zitten, is het geven van deze coupons rechtstreeks aan klanten die bij jou hebben gekocht, net als het geven van een bedankbriefje. Het beloont klanten voor hun loyaliteit en als ze van het eten houden, komen ze terug.
Flesopeners – Als u alcoholverpakkingen verkoopt, wat is dan een betere manier om ‘dank je wel’ te zeggen dan met een gepersonaliseerde flesopener? Klanten die alcoholpakketten bestellen, zullen de flesopener binnenkort weer gebruiken, waardoor ze uw restaurant of bar in het oog houden.

Gastronomie bij Promostore

Natuurlijk zijn er veel meer mogelijkheden om uw klanten een bedankje te geven. Daarom heeft Promostore een categorie aangemaakt voor de gastronomie. Hier vindt u alle bijpassende giveaways en luxere relatiegeschenken. Bij vragen staat Promostore uiteraard klaar om u te helpen.