De power van relatiegeschenken

Relatiegeschenken zijn een ongelooflijk krachtig marketinginstrument. Omdat ze de enige vorm van reclame zijn die de mogelijkheid geeft om met de consument in contact te komen door gebruik te maken van alle vijf onze zintuigen. De giveaways kunnen worden gezien en aangeraakt, in tegenstelling tot tv-commercials die alleen te zien zijn of radio-advertenties die wel te horen zijn, maar niet worden gezien of aangeraakt.

Er zijn duizenden geparfumeerde promotionele producten die u kunt ruiken. Genoeg dat geluid produceert, en ja, sommige van onze favorieten zijn zelfs eetbaar, waardoor de smaakzin wordt geprikkeld. Om aan dat leuke feit toe te voegen, werd in 2019 gemeld dat 83% van de mensen eenvoudigweg zei dat ze “gewoon blij worden van het ontvangen van promotionele producten”.

Het belang van relatiegeschenken

Dat is cool en zo, maar vindt niet iedereen het leuk om iets te krijgen voor de geweldige prijs van gratis?! Hoewel we niet altijd graag alleen maar statistieken naar u gooien, houden we er wel van om de omvang van promotionele producten door te geven als ze betrekking hebben op de groei van uw bedrijf.

Aandachtspunten!

We hebben een aantal statistieken die in 2019 werden gerapporteerd uit verschillende bronnen, waaronder PPAI (Promotional Products Association International):

– 88% van de consumenten herinnert zich de adverteerder op een promotioneel product dat ze in de afgelopen 24 maanden hebben ontvangen.
– 80% herinnert zich de boodschap van de adverteerder op dat relatiegeschenk.
– 76% van diezelfde consumenten herinnert zich het ontvangen product, de adverteerder EN de boodschap, en alle 76% die zich alle drie herinneren heeft de adverteerder verder onderzocht als gevolg daarvan.
– 85% van de ontvangers van promotionele producten (in andere onderzoeken die naast de bovenstaande statistieken zijn uitgevoerd) deed zaken met de adverteerder als gevolg van de ontvangst van het product.
– 82% heeft een gunstiger indruk van een merk dat ze al kennen na ontvangst van een promotioneel product van hen.
– 75% van de mensen reageert op een verzoek in combinatie met een promotioneel product.
– 74% van de marketeers geeft aan dat promotionele producten een sterke bijdrage leveren aan het succes van een campagne.

Kennis is macht

We nemen een diepere duik in de cijfers en stellen ook een aantal leuke weetjes samen over wie er op wat let als het om uw promotie gaat. Het kennen van uw publiek is vaak net zo belangrijk als het product zelf. Ook het kennen van uw doelgroep is van groot belang bij de beslissing wat er telkens op het product gedrukt moet worden of de keuze van het artikel zelf.

– Promotieproducten zijn de enige vorm van reclame gerangschikt op nummer één die het meest effectief is in het aanzetten tot actie in alle generaties (Millennials, Gen-Xers, Baby Boomers, en de Silent Generation).
– Gebaseerd op de informatie die op of bij het promotionele product wordt gegeven:
-> Millennials best opgeroepen social media informatie
-> Gen-Xers herinneren het best aan oproepen tot actie en specifieke instructies over hoe die oproep tot actie te doen.
-> Baby Boomers herinnert zich het best aan referentiepunten, zoals een website of algemene contactinformatie.
– De top drie redenen waarom mensen promotionele producten houden is omdat ze leuk, functioneel en trendy zijn.

De service van Promostore

Bij Promostore gaat het ons niet alleen om de verkoop en bedrukking van relatiegeschenken. Als het gaat om het werken met ons, willen we u niet alleen maar promotionele producten verkopen; we willen u helpen om u te onderscheiden van de rest. Dus mocht u meer informatie willen of heeft u een vraag over wat bijvoorbeeld het beste bij uw bedrijf past? Neem contact met ons op!