- Positie
- Productnaam
- Prijs
Studentenleven (8)
-
vanaf
€ 20,56
-
vanaf
€ 25,52
-
vanaf
€ 3,85
- Positie
- Productnaam
- Prijs
Uni merchandising artikelen bedrukt met logo
Voor universiteiten zijn er talloze mogelijkheden om met merchandisingartikelen deel uit te maken van het dagelijks leven van hun studenten. Bij universiteitsmarketing is het vooral belangrijk om vanuit het perspectief van de studenten en aankomende studenten te denken, omdat de gekozen promotieartikelen niet puur een reclametaak hebben, maar vooral moeten voorzien in de daadwerkelijke behoeften van de studenten. Alleen met specifiek geselecteerde merchandisingartikelen kan de band tussen studenten en universiteit en een positieve externe perceptie worden ondersteund. Daarnaast speelt actieve universiteitsmarketing een steeds belangrijkere rol om studenten enthousiast te maken voor hun eigen onderwijsinstelling. Het aantal universiteiten, opleidingen en alternatieve onderwijstrajecten neemt voortdurend toe en dit zorgt voor een toenemende concurrentiedruk. Universitaire marketing met bedrukte promotieartikelen is een goede manier om nieuwe studenten aan te trekken.
Merchandising van en op universiteiten ondersteunt studenten niet alleen bij hun dagelijkse studie (bijvoorbeeld met bedrukte balpennen, markeerstiften of sticky notes), merchandise bevordert ook de identificatie met de betreffende universiteit en zorgt ervoor dat het universiteitslogo met trots wordt getoond. Bovendien ondersteunen universitaire merchandisingartikelen het vestigen van de universiteit als merk, wat zorgt voor prestige en vertrouwen en uiteindelijk resulteert in een concurrentievoordeel ten opzichte van andere universiteiten.
Artikelen zoals bedrukte truien, promotionele T-shirts, petten of tassen laten een positieve indruk achter op zowel de studenten zelf als op derden en versterken het imago van de betreffende onderwijsinstelling. Niet alleen in Engelstalige landen is de behoefte aan identificatie met de bezochte universiteit van groot belang; ook in Duitsland neemt de vraag naar universitaire merchandise gestaag toe.
Promotionele artikelen voor studenten
Promotieartikelen voor studenten zijn echter niet alleen interessant voor de universiteiten zelf. Ook voor bedrijven is het zinvol om relatiegeschenken voor studenten te laten bedrukken en uit te delen op de campus. Je kunt als bedrijf immers niet vroeg genoeg de aandacht op je vestigen als potentiële toekomstige werkgever. Relatiegeschenken voor studenten moeten door bedrijven dus zeker gezien worden als een indirecte wervingskans. Een promotieartikel dat aansluit bij de diensten of producten van het adverterende bedrijf met een betekenisvolle bedrukking (bijvoorbeeld een statement over wat het bedrijf in kwestie te bieden heeft als werkgever) biedt een ideale kans om studenten te attenderen op jezelf als potentiële werkgever. Deel de promotieartikelen daarom direct uit op de universiteitscampus tijdens je volgende employer branding campagne of gebruik promotieartikelen voor studenten op carrièrebeurzen, universiteitsdagen of soortgelijke evenementen.
Maar ook als huidige of toekomstige klanten zijn studenten niet te versmaden. Organisaties waarvan de belangrijkste doelgroep uit studenten bestaat, moeten ook nadenken over het gebruik van praktische promotieartikelen voor studenten en deze direct op de campus of in de universiteitswijk uitdelen. Vanwege het meestal beperkte budget zijn relatiegeschenken bijzonder populair bij studenten. Als ze ook nuttig zijn in het dagelijkse studentenleven, kan het reclamebedrijf zeker zijn van een positief en langdurig effect.
Welk reclamemateriaal is bijzonder geschikt voor studenten?
- Handige kantoorartikelen om het dagelijks studeren makkelijker te maken (USB-sticks, balpennen, sticky notes, markeerstiften, etc.)
- Innovatieve trendartikelen die voldoen aan de polsslag van de tijd
- Snacks en drankjes vallen altijd in de smaak
- Schoudertassen voor studenten worden bijzonder lang gebruikt en presenteren het bedrijfslogo aan het publiek