Menü
Home Inspiratie Promotionele nieuwigheden

Promotionele nieuwigheden

Aan het begin van een nieuw (zaken)jaar wordt het druk in de promotionele productenbranche. Op beurzen zoals PSI in Düsseldorf of Haptica Live in Bonn presenteren leveranciers en merken nieuwe collecties, modellen of innovatieve nieuwe reclamemogelijkheden die de diversiteit en creativiteit van haptische reclame steeds weer onderstrepen. Trends en innovaties op het gebied van promotionele producten zijn gericht op de huidige ontwikkelingen, zowel vanuit een economisch perspectief als vanuit het oogpunt van de geadverteerde in termen van levensstijl en toegevoegde waarde. In de promotionele productenbranche zijn er nauwelijks grenzen aan creativiteit en verbeeldingskracht en daarom zijn er elk jaar spannende nieuwe producten of nieuw geïnterpreteerde klassiekers te vinden. Ook in 2022 zijn er veel interessante promotionele noviteiten te ontdekken. Met promotionele nieuwigheden hebben bedrijven de kans om zich te onderscheiden van de concurrentie en zich zo op de lange termijn te verankeren in het geheugen van de geadverteerden. Daarnaast bieden nieuwe promotionele ideeën de kans om de huidige trends te volgen en je eigen bedrijf of producten op een even trendy als moderne manier te promoten.

Trends in promotionele producten

Vooral op het gebied van elektronische promotionele producten zijn er elk jaar nieuwe innovaties te ontdekken. De digitale vooruitgang stopt niet in de promotionele producten industrie, dus er zullen veel nieuwe promotionele producttrends te ontdekken zijn in deze categorie in 2022. Nieuwe promotionele producten die toegevoegde waarde bieden op het gebied van mobiele communicatie zijn bijvoorbeeld steeds interessanter. veganistische promotionele producten, die staan voor een gezonde en milieu- en natuurbewuste levensstijl, zijn ook een trendthema in het komende jaar. De vraag naar kwalitatieve en merkgebonden promotionele producten die zich onderscheiden van massale give-aways neemt ook gestaag toe. Het is duidelijk dat promotionele noviteiten 2022 en promotionele producten in het algemeen een prominente rol zullen blijven spelen in de marketingmix van bedrijven. De langdurige reclame-impact, het grote bereik en de hoge recall maken promotionele producten ook in 2022 onverslaanbare reclamemedia.

We kunnen geen producten vinden die aan de selectie voldoen.

Lifestyle reclameambassadeurs: Veganistische promotieartikelen, bijvoorbeeld op het gebied van voeding en cosmetica, maar ook gecertificeerde biologische producten en duurzaam geproduceerde artikelen die staan voor een gezonde en milieu- en natuurbewuste levensstijl, zullen het komende jaar een trendy onderwerp zijn.

Promotietextiel: Textiel is een effectief en gewild reclamemedium, omdat bedrukt textiel imago en identiteit overbrengt en tegelijkertijd zorgt voor een hoge mate van identificatie met het reclamebedrijf door de drager. Veelzijdig op het gebied van promotie en evenementen, maar ook in club-, werk- en bedrijfskleding, is er een toenemende vraag naar textiel van hogere kwaliteit en een trend naar duurzaam geproduceerd promotietextiel. Zowel in sociaal verantwoorde als ecologische termen.

Digital Detox: Tegenover toenemende digitalisering in de vorm van smart home oplossingen, spraakassistenten en andere digitale gadgets staat een groeiend verlangen naar vertraging. Dit verlangen is ook terug te zien in de promotionele producten trends 2022. In dit opzicht behoren met name houten promotionele producten tot de reclametrends voor het komende jaar. Het streven naar vertraging en consistentie in snelle tijden uit zich in een toenemende vraag naar authentieke en natuurlijke materialen. Houten promotieartikelen zijn zowel eerlijk als natuurlijk en geven op dit moment het gevoel terug te keren naar de natuur.

Draadloze promotionele producten: Natuurlijk spelen elektronische promotionele producten nog steeds een grote rol. Vooral draadloze elektronische artikelen zijn op dit punt zeker noemenswaardig. Bluetooth oplossingen, zoals Bluetooth koptelefoons, Bluetooth speakers of Bluetooth toetsenborden zijn zeker geen absolute noviteit. Toch is er een toenemende trend naar draadloze promotionele producten waar te nemen. Het ontbreken van kabelwarboel vergroot de praktische voordelen van de bijbehorende promotionele artikelen en ondersteunt de groeiende drang naar meer mobiliteit en flexibiliteit. Een ander groot thema op dit moment: draadloze opladers - de draadloze oplaadstations voor smartphones behoren tot de nieuwste trends op het gebied van smartphone promotionele producten. Steeds meer smartphones ondersteunen inductieve oplaadtechnologie. Bij het opladen hoeven de smartphones alleen maar op het draadloze oplaadstation geplaatst te worden en het mobiele apparaat wordt opgeladen.

 

Nieuwe promotionele producten 2022 | Trends en innovaties

Welke innovaties en trends op het gebied van promotionele producten kun je verwachten in 2022? Deze vraag is bijzonder interessant voor corporate marketing aan het begin van een jaar. Want nieuw alleen is niet genoeg op het gebied van haptische promotionele producten. De promotionele noviteiten moeten een goed ontworpen advertentieruimte bieden en idealiter een toegevoegde waarde hebben, zodat adverterende klanten de nieuwe promotionele producten ook op de lange termijn gebruiken.

Omdat het assortiment op het gebied van haptische reclamedragers al zeer uitgebreid is, is niet elk nieuw promotioneel product een ongekende innovatie. Vaak is het meer een kwestie van inspelen op actuele trendthema's en daar klassieke promotionele producten op aanpassen. Klassiekers zoals promotionele pennen kunnen altijd opnieuw worden uitgevonden en aangepast aan de huidige trends door een modern ontwerp van het reclamebedrijf of door een nieuw, innovatief ontwerp. De promotionele noviteiten waar we in 2022 bijzonder enthousiast over zijn, bieden nieuwe reclamebenaderingen en kunnen optimaal worden geïntegreerd in de marketingmix van een bedrijf. Alleen geselecteerde top promotionele noviteiten bereiken de perfecte mix van innovatief, reclame-strategisch verstandig en praktisch.

In de reclamemarkt worden natuurlijk andere eisen aan producten gesteld dan in de detailhandel. Reclamebedrijven willen zich op zijn best onderscheiden van de concurrentie met de noviteiten, maar het nut in het dagelijks leven en de ontwerpmogelijkheden van de reclameruimte mogen in geen geval worden verwaarloosd ten koste van een bijzonder innovatief ontwerp. Een ideale promotionele noviteit moet zowel aan de behoeften van het bedrijf als aan die van de ontvanger voldoen.

Reclametrends en nieuwe lanceringen 2022

Zoals altijd is het Promostore team aan het begin van het jaar voor je op pad bij PSI. Kijk uit naar interessante promotionele productinnovaties en trends voor 2022 en naar nieuwe ontwerp- en afwerkingsmogelijkheden. Meer informatie en productpresentaties volgen binnenkort.