- Positie
- Productnaam
- Prijs
Fanartikelen (4)
- Positie
- Productnaam
- Prijs
Voetbalfan merchandise met logo – reclame die in overdrive gaat
Naast klassieke give-aways die worden uitgedeeld bij openbare bezichtigingen of andere evenementen, kunnen de gedrukte fanartikelen ook worden gebruikt voor andere promotiecampagnes. Veel bedrijven gebruiken bijvoorbeeld weddenschappen met aantrekkelijke prijzen. Verkoopbevorderende promoties op verpakkingen of slimme weggevertjes op het verkooppunt zijn ook populaire toepassingen.
Zet je concurrentie aan de zijlijn - met gedrukte voetbalfanartikelen zorg je voor een reclame-impact van meer dan 90 minuten
Reclame rond het WK - dit zijn de spelregels
Omdat het WK of EK een FIFA/UEFA-evenement is, zijn de officiële logo's, mascottes, verschillende merknamen en sommige woordcombinaties en termen beschermd door het merkenrecht. Bedrijven mogen daarom geen reclame maken met de beschermde logo's etc. zonder toestemming van de voetbalwereldbonden, maar hebben hiervoor een licentie nodig. Daarom moet er bij het ontwerpen van promotieartikelen ook op worden gelet dat er geen vermeende link met FIFA of UEFA wordt opgeroepen, die een partnerschap of sponsoring zou suggereren. Niemand wil tenslotte vroegtijdig van het veld gestuurd worden omdat hij zich niet aan de regels hield. In het geval van algemeen ontworpen fanartikelen, bijvoorbeeld in Duitse kleuren en met het eigen bedrijfslogo, is er geen reden tot zorg.
Effectief adverteren | Selectie en ontwerp van voetbalfanartikelen
Het is natuurlijk niet eenvoudig om de aandacht te trekken van het reclamerende publiek bij grote evenementen zoals een internationaal voetbaltoernooi. Het ontwerp en de selectie van op maat gemaakte voetbalfanartikelen en giveaways kunnen daarom doorslaggevend zijn voor het succes van een haptische reclamecampagne. Klassieke promotieartikelen uit de sportsector, zoals voetballen, fanschmink, autovlaggen of luide sfeermakers, zijn altijd erg populair. Deze klassiekers bieden meestal grote, gemakkelijk te bedrukken reclameruimte en zijn verkrijgbaar in de kleuren van veel landen en in neutrale designs. Maar ook promotietassen, aanstekers, hoeden en nog veel meer kunnen worden bedrukt en gebruikt als voetbalfanartikelen. De creativiteit kent hier bijna geen grenzen.
Bij het ontwerpen van promotie- en fanartikelen is een patriottisch kleurenschema in de kleuren van de ondersteunde natie een goed idee. In Nederland kan de grootste doelgroep logischerwijs worden bereikt met rood-wit-blauwe fanartikelen . Met gedrukte fanartikelen in zwart-rood-goud maak je deel uit van de euforie die zich tijdens het WK door het hele land verspreidt. Omdat de fanartikelen vaak give-aways zijn in het lagere prijssegment, staat niets een grote reclamedruk in de weg.
Maak van klanten, werknemers en zakenpartners van supporters van het Duitse nationale elftal echte fans van je bedrijf - met bedrukte voetbalfanartikelen van Promostore.