Menü
Home Inspiratie Fanartikelen

Fanartikelen

Voetbal promotie- en fanartikelen met logo

Om de 2 jaar is het weer tijd voor een groot voetbaltoernooi. De belangrijkste sportevenementen ter wereld worden gehouden - de FIFA World Cup en het UEFA Europees Kampioenschap. De wedstrijden worden gespeeld in de grootste voetbalstadions ter wereld. Tot 32 teams spelen op verschillende locaties om de titel. Spanning en emotie zijn voorgeprogrammeerd.

Grote sportevenementen zoals deze zijn niet alleen interessant vanuit sportief oogpunt, maar bieden bedrijven ook een geweldige kans en een thematisch kader om de aandacht op zich te vestigen. Van give-aways zoals bedrukte wedstrijdplanners als promotieartikelen tot verkoopbevorderende on-pack promoties, mailingcampagnes of klanten- of werknemersbonussen, de grote competities voor nationale teams bieden volop ruimte voor creatieve reclame-ideeën. Voetbal betekent passie en emotie, en de bijbehorende fanartikelen geven een gevoel van saamhorigheid en verbondenheid. Met bedrukte voetbalpromotieartikelen en voetbalfanartikelen hebben bedrijven de mogelijkheid om deze saamhorigheid, de emoties en de euforie over te brengen op hun bedrijf of merk.

Waarom is het gebruik van bedrukte fanartikelen de moeite waard?

Grote voetbalevenementen behoren tot de belangrijkste sportevenementen wereldwijd. Ze zijn ook van groot mondiaal belang. Het potentiële reclamebereik en de impact van een dienovereenkomstig ontworpen reclamecampagne is dienovereenkomstig groot. Of het nu in rood, wit en blauw of neutraal is, de keuze aan mogelijke fanartikelen en giveaways is bijna onbeperkt en biedt geschikte reclamedragers voor elke sector. Voor de reclamebedrijven op hun beurt is er meestal een grote advertentieruimte die regelmatig in het openbaar wordt gepresenteerd tijdens de wedstrijdtijden. Of het nu gaat om een publieke vertoning (ook wel "pack watching" genoemd) of een privévertoning, zwart-rood-gouden fanartikelen zijn een must. Samenvattend kan de vraag waarom het gebruik van voetbalfanartikelen met individuele bedrukking de moeite waard is, worden beantwoord met de volgende argumenten:

  • Emotionele reclame - Emoties zorgen voor een grotere reclame-impact
  • Grote, goed zichtbare advertentieruimte
  • Presentatie aan het publiek
  • Grote doelgroep
  • Sectoroverschrijdende advertentiemogelijkheden
  • Groter advertentiebereik
Producten per pagina:
Sorteren op

Fanartikelen (4)
FUTBOL#N Minitafelvoetbal
vanaf 25 stuk
FUTBOL#N Minitafelvoetbal
    vanaf € 15,62
23. juli
FLAG FUN Waaierzonnebril
vanaf 500 stuk
FLAG FUN Waaierzonnebril
    vanaf € 0,78
23. juli
GOAL Anti-stress voetbal
vanaf 500 stuk
GOAL Anti-stress voetbal
    vanaf € 0,51
23. juli
WEREL Waaier make-up potlood
vanaf 1000 stuk
WEREL Waaier make-up potlood
    vanaf € 0,70
23. juli
Producten per pagina:
Sorteren op

Voetbalfan merchandise met logo – reclame die in overdrive gaat

Naast klassieke give-aways die worden uitgedeeld bij openbare bezichtigingen of andere evenementen, kunnen de gedrukte fanartikelen ook worden gebruikt voor andere promotiecampagnes. Veel bedrijven gebruiken bijvoorbeeld weddenschappen met aantrekkelijke prijzen. Verkoopbevorderende promoties op verpakkingen of slimme weggevertjes op het verkooppunt zijn ook populaire toepassingen.

Zet je concurrentie aan de zijlijn - met gedrukte voetbalfanartikelen zorg je voor een reclame-impact van meer dan 90 minuten

Reclame rond het WK - dit zijn de spelregels

Omdat het WK of EK een FIFA/UEFA-evenement is, zijn de officiële logo's, mascottes, verschillende merknamen en sommige woordcombinaties en termen beschermd door het merkenrecht. Bedrijven mogen daarom geen reclame maken met de beschermde logo's etc. zonder toestemming van de voetbalwereldbonden, maar hebben hiervoor een licentie nodig. Daarom moet er bij het ontwerpen van promotieartikelen ook op worden gelet dat er geen vermeende link met FIFA of UEFA wordt opgeroepen, die een partnerschap of sponsoring zou suggereren. Niemand wil tenslotte vroegtijdig van het veld gestuurd worden omdat hij zich niet aan de regels hield. In het geval van algemeen ontworpen fanartikelen, bijvoorbeeld in Duitse kleuren en met het eigen bedrijfslogo, is er geen reden tot zorg.

Effectief adverteren | Selectie en ontwerp van voetbalfanartikelen

Het is natuurlijk niet eenvoudig om de aandacht te trekken van het reclamerende publiek bij grote evenementen zoals een internationaal voetbaltoernooi. Het ontwerp en de selectie van op maat gemaakte voetbalfanartikelen en giveaways kunnen daarom doorslaggevend zijn voor het succes van een haptische reclamecampagne. Klassieke promotieartikelen uit de sportsector, zoals voetballen, fanschmink, autovlaggen of luide sfeermakers, zijn altijd erg populair. Deze klassiekers bieden meestal grote, gemakkelijk te bedrukken reclameruimte en zijn verkrijgbaar in de kleuren van veel landen en in neutrale designs. Maar ook promotietassen, aanstekers, hoeden en nog veel meer kunnen worden bedrukt en gebruikt als voetbalfanartikelen. De creativiteit kent hier bijna geen grenzen.

Bij het ontwerpen van promotie- en fanartikelen is een patriottisch kleurenschema in de kleuren van de ondersteunde natie een goed idee. In Nederland kan de grootste doelgroep logischerwijs worden bereikt met rood-wit-blauwe fanartikelen . Met gedrukte fanartikelen in zwart-rood-goud maak je deel uit van de euforie die zich tijdens het WK door het hele land verspreidt. Omdat de fanartikelen vaak give-aways zijn in het lagere prijssegment, staat niets een grote reclamedruk in de weg.

Maak van klanten, werknemers en zakenpartners van supporters van het Duitse nationale elftal echte fans van je bedrijf - met bedrukte voetbalfanartikelen van Promostore.