Reclamemateriaal voor een succesvolle beursoptreden

Reclamemateriaal voor een succesvolle beursdeelname

Wanneer u uw deelname op de beurs plant, moet u zich eerst twee vragen stellen: Ten eerste, hoe gaat u op de beurs de aandacht trekken? Ten tweede, hoe zullen wij na afloop van de beurs worden herinnerd? Tot de klassieke en onmisbare promotieartikelen op de beurs horen de give-aways, waarbij u er ook op moet letten dat deze ook een persoonlijke touch heeft.

Maar hoe presenteer je jezelf op de beurs? Welke promotieartikelen zijn geschikt voor klanten en welke voor zakenpartners? Een duurzame reclamestrategie kan voor een groot deel het succes of het falen van uw presentatie bepalen.

Op de beurs – relatiegeschenken voor klanten

Naast de bovengenoemde promotionele artikelen, zoals de klassieke balpennen en USB-sticks, zult u ook promotionele artikelen moeten gebruiken die uw bedrijf in het bijzonder beschrijven. Bedenk welk promotieartikel u het beste beschrijft. Dergelijke promotieartikelen zorgen ervoor dat klanten op een beurs uw stand én personeel op een bijzondere manier onthoudt. Zorg er dus voor dat u wordt herinnerd door een combinatie van goed advies en interessante promotieartikelen. Besteed in uw strategie ook bijzondere aandacht aan het aanspreken van bezoekers die niet tot uw eigenlijke doelgroep behoren. Zeurende partners of kinderen kunnen ervoor zorgen dat potentiële klanten snel bij uw stand weglopen. Wees op dergelijke situaties voorbereid en gebruik ook promotieartikelen die deze groepen interesseren en boeien, zonder dat zij een direct belang hebben bij uw producten.

Perfect uitgerust – promotionele artikelen voor beurzen

In de omgang met potentiële zakenpartners is het belangrijk dat u hen anders benadert dan uw klanten. Zorg voor een professionele sfeer en ondersteun dit met de juiste reclamestrategie. Hierbij is het bijzonder belangrijk dat uw werknemers zich als een eenheid presenteren. Zorg dat iedereen hetzelfde schrijfmateriaal heeft en dat de visitekaartjes op een professionele manier zijn aangebracht. Wanneer u nieuwe en potentiële zakenpartners ontmoet, zorg er dan voor dat uw reclamemateriaal rechtstreeks verband houdt met een praktisch voordeel.


Promotiemateriaal voor beurzen is uw eerste stap naar professioneel contact. Als u schrijfmappen met logo’s heeft, kunt u bedrijfsgegevens direct vastleggen en aan uw nieuwe potentiële partners geven. Laat promotionele producten die u voor partners gebruikt er niet uitzien als give-aways. Deze spreken vooral klanten aan op handelsbeurzen.

Reclamemiddelen met een langetermijneffect

Wanneer klanten na een lange beursdag naar huis of naar kantoor gaan, zijn zij vaak overweldigd door de vele indrukken die zij die dag hebben opgedaan. Om in het bijzonder herinnerd te worden is het belangrijk dat u reclame heeft verspreid dat hen in het bijzonder aan u doet denken. Aarzel dus niet om op de beurs naast “strooigoed” ook creatieve en misschien eigenzinnige relatiegeschenken uit te delen. Zelfs als de ontvangers hiervan in het begin geërgerd zijn, zult u achteraf opvallen in hun herinneringen.

Bijzonder geschikt zijn ook de relatiegeschenken die een automatische terugkoppeling naar uw bedrijf maken. Misschien door een kleine verloting op uw homepage? Laat het adres van uw website bedrukken op de give-away, samen met de loting en de kans dat er snel na de beurs contact met u wordt opgenomen neemt enorm toe!

Vakbeurs voor reclamemedia – het juiste concept is doorslaggevend

Voor een juist gebruik van promotionele producten op beurzen moet u dus het volgende in gedachten houden: give-aways zijn belangrijke promotionele artikelen op beurzen, maar ze moeten worden aangevuld met persoonlijke, bedrijf gerelateerde promotionele artikelen. Maak een onderscheid tussen relatiegeschenken voor klanten en promotieartikelen voor zakenpartners. En last but not least: wees creatief en bind uw klanten en zakenpartners aan u met langlopende promotionele artikelen. Uiteraard vindt u alles wat u nodig heeft in onze online shop en mocht u advies nodig hebben, dan helpen onze medewerkers u graag verder!