6 Dingen die bedrijven kunnen doen bij een geannuleerd evenement.

Als u een van de ongelukkige bedrijven bent die een gepland evenement had toen het Coronavirus toesloeg, dan weet u dat het enorm vervelend is. Het is jammer dat na alle tijd en geld te hebben besteed aan het organiseren van het evenement, alleen om het te laten annuleren of uitstellen voor de onvoorziene toekomst. Velen zijn getroffen, met inbegrip van beurzen, conferenties, expo’s, en zelfs grootschalige evenementen.

Het is echter een noodzakelijke maatregel om de verspreiding van het virus in zijn sporen te stoppen. We hebben misschien geen controle over elementen van buitenaf die onze evenementen kunnen verhinderen, maar we kunnen wel vindingrijk zijn in de manier waarop we de zaken aanpakken. Neem bijvoorbeeld de promotionele producten voor uw evenement. U hoeft het niet weg te gooien. Hier zijn 6 manieren waarop u uw promotionele producten toch kunt gebruiken om schade en kosten te minimaliseren.

Gebruik de promotionele producten om uw volgende evenement te promoten

In plaats van uw promotionele producten te laten liggen om stof te verzamelen in uw kantoor, kunt u ze gebruiken om uw aankomende evenementen te promoten. Dit zal uw klanten eraan herinneren om uit te kijken naar uw volgende evenement. Uw artikelen zullen ook dienen als reclame, zodat ze nieuwsgierig zijn naar uw merk en in de toekomst zaken doen met uw bedrijf.

Doneer uw producten

Als de door u bestelde merkartikelen benodigdheden zijn waar momenteel veel vraag naar is in de crisis (bijvoorbeeld ontsmettingsmiddelen, maskers en antibacteriële doekjes), dan kunt u ze schenken aan organisaties die er een grote behoefte aan hebben, zoals ziekenhuizen, bejaardentehuizen, klinieken en risicogroepen (senioren en mensen met co-morbiditeit). U helpt niet alleen de gemeenschap, maar uw bedrijf of organisatie krijgt ook een publiciteits-boost. Mensen hebben ook de neiging om zich deze onbaatzuchtige daden te herinneren, wat van pas zou komen als u zich richt op de ondersteuning van de financiering.

Verschuif uw focus op direct marketing campagnes

De meeste bedrijven nemen deel aan en organiseren evenementen om hun merken en bedrijven op te bouwen. U kunt nog steeds een manier vinden om dit te doen, zij het op afstand, door middel van direct mail campagnes. Direct mailers zijn de meest vertrouwde vorm van marketing door 56% van de consumenten, wat het op een na beste is.

Hoe onderscheidt u zich van andere direct mail campagnes? Door het personaliseren van de producten of het versturen van berichten naar de klanten. Gebruik de informatie uit uw database om de geschenken, strategische boodschappen, ontvangers en meer te personaliseren.

Creëer een work-from-home kit voor de medewerkers

Veel bedrijven zetten hun personeel thuis aan het werk om hun gezondheid en veiligheid te waarborgen. Als u een van deze bedrijven bent, kunt u uw evenementartikelen opnemen als onderdeel van de work-from-home kit voor uw medewerkers. Dit kan hun moraal en productiviteit verbeteren en ervoor zorgen dat ze zich comfortabel voelen terwijl ze thuis werken.