Relatiegeschenken tijdens het ‘Nieuwe normaal’

De pandemie heeft het gezicht van de reclamemarketing volledig veranderd. Sinds er een volledige verandering is in de gewoonten en het gedrag van de consument, kunnen merken niet meer vertrouwen op hun oude formule. Innovatie en goed luisteren naar de consument zijn nodig om een nieuwe strategie te formuleren die samenwerkt met de (wensen van de) consument. Om u te begeleiden, volgen hier de belangrijkste bevindingen van de Global Adressions Study 2020 van het Advertising Specialty Institute.

1. Het is de gouden eeuw voor gezichtsmaskers

Voor de pandemie waren gezichtsmaskers alleen te zien in ziekenhuizen en klinieken. Aangezien het een noodzaak is geworden om de verspreiding van het virus tegen te gaan, is het dragen van gezichtsmaskers een onderdeel van onze nieuwe norm. Het komt dus niet als een verrassing dat gezichtsmaskers een enorme marketingkans bieden voor merken.

2. Mensen houden nu meer dan een jaar lang promotionele producten bij.

In de Global Adressions Study van 2019 wordt gemeld dat consumenten hun promotionele producten gemiddeld een jaar bewaren. Dit jaar worden promo-artikelen langer bewaard, waarbij 57% meer dan 5 jaar en 40% meer dan 10 jaar lang. Hoe langer promotionele producten worden bewaard, hoe meer mensen worden blootgesteld aan uw merk, waardoor de terugroeping van het merk en de waarschijnlijkheid van het zakendoen met uw merk wordt verbeterd.

3. Babyboomers & millennials zijn verpakkingsratten

Babyboomers en millennials hebben de neiging om hun promotionele producten langer vast te houden dan andere generaties. 65% van de babyboomers hebben de neiging om hun merkartikelen meer dan 5 jaar te bewaren, terwijl 45% van hen de artikelen meer dan een decennium lang gebruiken. De machtigste consumenten, meer dan de helft van de ondervraagde millennials, hebben gemeld dat de promo-artikelen die zij ontvangen meer dan vijf jaar in hun bezit blijven.

4. Milieuvriendelijke promo-artikelen maken nog steeds indruk op de consument

Consumenten hebben de neiging om een betere mening over het merk te hebben als ze milieuvriendelijke producten gebruiken voor hun promoties. 46% gaf aan meer onder de indruk te zijn van het merk bij het ontvangen van milieuvriendelijke promo-producten.

5. USB-drives hebben nog steeds de voorkeur van consumenten

Schrijf de promo USB-drives nog niet af. De respondenten van de enquête gaven aan dat ze de voorkeur geven aan USB-sticks boven het aandrijven van banken, wat vooral in deze tijd, waarin we niet veel gebruik zullen maken van de laatste, omdat we meestal thuis blijven, zinvol is.

6. Memorabele merken die promotionele producten gebruiken voor hun campagnes

Er is één ultieme waarheid over promotionele producten: merken die promotionele producten opnemen in hun campagnes zijn onvergetelijk. 85% van de consumenten uit alle delen van de wereld herinnert zich het merk op de promotionele producten die ze ontvangen hebben.

Zorg voor relatiegeschenken!

Voor succesvolle promotionele producten campagnes, zorg ervoor dat u uw strategie afstemt op het huidige klimaat en de huidige behoeften. Wilt u een op maat gemaakte aanbeveling voor promotionele producten op maat van uw campagne, neem dan gerust contact met ons op.