Zorg dat u voorbereid terug aan het werk gaat!

De  pandemie die al enige tijd ons leven op zijn kop heeft gezet, raast nog steeds door de wereld. Dit heeft ertoe geleid dat miljoenen bedrijven en organisaties hun activiteiten volledig hebben stopgezet of hun werkwijze drastisch hebben gewijzigd. Elke dag worden er bedrijven gesloten, het kost geld door vaste kosten die niet kunnen worden gereduceerd. Deze kosten omvatten huur, webhosting, verzekeringen, aflossingen van leningen, diensten op contractbasis en vele andere noodzakelijke uitgaven. Met weinig tot geen inkomsten doet dit pijn.

Terwijl veel mensen in paniek zijn en niets doen om hun bedrijf of organisatie te helpen, is het nu juist van belang dat u proactief bent gedurende deze tijd. Terwijl de verkoop van uw producten of diensten in deze tijd van stilstand misschien niet haalbaar is, is er iets wat u wel kunt doen. U kunt vooruit plannen. U kunt klaar zijn zodra de pandemie voorbij is. U kunt er op de eerste normale dag weer 100% klaar voor zijn op kantoor.

Update uw bedrijfsdoelstellingen

Als u uw zakelijke doelstellingen al een tijdje niet meer heeft herzien, dan is het nu tijd ervoor. Bent u nog steeds op schema? Zo niet, hoe gaat u zich dan aanpassen om weer op de rails te komen? Als u geen geschreven zakelijke doelen heeft, ga dan aan de slag met het maken van die doelen. Doelen geven ons iets om naartoe te werken. Ze helpen ook uw medewerkers te motiveren om ze te bereiken.

Voor maximale effectiviteit, is het stimuleren van de doelstellingen belangrijk. Als uw organisatie uw doelen bereikt, vier dan feest. Het kan een etentje met uw team zijn. Het kan een cashbonus zijn. Of het kan een relatiegeschenk zijn voor elke medewerker. Als u kiest voor relatiegeschenken, zorg er dan voor dat ze van hoge kwaliteit zijn en nuttig zijn voor uw medewerkers. Vergeet niet dat het geen artikelen hoeven te zijn die op het werk worden gebruikt.

Bereid marketingcampagnes voor

Zodra de maatschappij weer normaliseert, wees dan klaar met uw volgende marketingcampagne. U wilt niet teruggaan en een week lang de campagne voorbereiden voordat deze van start kan gaan. Als u bereid bent om op dag 1 te lanceren, weet u zeker dat u klaar bent en de concurrentie voor bent. Als bedrijven hebben we onze inkomstenstromen snel nodig om de verliezen op te vangen die we tijdens deze downtime allemaal hebben geleden. Bereid daarom uw e-mailcampagnes voor nu u van plan bent om ze te lanceren wanneer uw kantoor weer open gaat. Bestel nu uw promotionele artikelen als aanvulling op uw campagne, zodat u ze bij de hand hebt wanneer u ze nodig hebt.

Update uw website

Het is zo gemakkelijk om bezig te zijn met de verkoop en de dagelijkse taken van het runnen van uw bedrijf en het verwaarlozen van uw website. Denk aan uw website als een verkoper die 24 uur per dag dienst heeft. Wat zegt die verkoper tegen uw potentiële klanten? Vertelt hij hen over verouderde informatie? Onjuiste prijsstelling? Irrelevante informatie voor de huidige tijd? Is het tijd voor een website upgrade? Deze tijden kunnen de wake-up call zijn die u laat weten dat het tijd is om te beginnen met de verkoop van uw producten en diensten online. Wees voorbereid op de volgende keer dat u gedwongen bent om te sluiten of op afstand te werken.

Maak u klaar om uw medewerkers terug te verwelkomen

Terwijl veel mensen op afstand werken, worden zij gemakkelijk afgeleid en geplaagd door verschillende problemen. Hier is een interessant onderzoek dat Buffer heeft uitgevoerd. De waarheid is dat, hoewel het geweldig klinkt om vanuit huis te werken, de meerderheid van de mensen die persoonlijke interacties met andere collega’s zal missen. De meesten hebben de motivatie van anderen nodig. Zorg ervoor dat u uw medewerkers terug verwelkomt met een leuk cadeau. Misschien is het wel een leuke waterfles van het bedrijf of misschien is het wel een nieuwe laptoptas. U kent uw medewerkers het best. Kom daarom met een welkomst cadeau dat ze leuk vinden en kunnen gebruiken.