Branding, een van de belangrijkste aspecten!

Als er één ding is dat elk bedrijf nodig heeft, dan is het wel een merk. Het is zoveel meer dan een logo of de advertenties die u plaatst – uw merk is uw reputatie. Als mensen over uw bedrijf praten als u er niet bent – dat is uw merk. Het is wat opvalt in de gedachten van uw publiek als ze aan uw bedrijf denken.

Hoe werkt Branding?

Branding is alles over uw bedrijf. Het is uw logo, slogan, kernwaarden, missie en visie. Het komt allemaal neer op uw merkstrategie. Waarom valt u op? Wat wilt u dat mensen onthouden over uw bedrijf? Het is uw doel en de reden waarom mensen zich tot u richten. Het is uw plan voor uw bedrijf – uw visie komt tot leven.

Zodra u uw strategie heeft, moet u deze fysiek tot leven brengen. Dat is waar uw logo en slogan van belang zijn. Ze moeten alles weergeven wat u in uw strategie heeft beschreven. Uw merkidentiteit moet in alle kanalen hetzelfde zijn. Dit geldt ook voor uw website, sociale media en eventuele persoonlijke branding in uw fysieke winkel.

Wat is een online merkidentiteit?

Zoals we hierboven al zeiden, strekt de branding zich uit tot in uw online ruimte. Volgens Brandwatch zijn er meer dan 3 miljard online gebruikers en gebruiken meer dan 2 miljard mensen sociale media. Daarom zou elk bedrijf online en op social media moeten zijn, met de juiste branding.

Online merkidentiteit is alles wat u online post voor anderen om te zien. Hoe u uw bedrijf in de markt zet is uw branding. U kunt de strategie van andere bedrijven volgen of uw eigen strategie creëren. U kunt stukjes en beetjes van wat u weet van anderen pakken en het aanpassen om het de uwe te maken.

Uw online branding helpt u met:

  • Het vertellen van de winkel van uw bedrijf
  • Het identificeren met uw doelgroep
  • Meer naamsbekendheid creëren
  • Contact maken met uw klanten
  • Het verhogen van de verkoop
  • Meer waarde creëren
  • Het vertellen van de winkel van uw bedrijf
  • Het identificeren met uw doelgroep
  • Meer naamsbekendheid creëren
  • Contact maken met uw klanten
  • Het verhogen van de verkoop
  • Meer waarde creëren

Hoe creëert u uw merkidentiteit?

Voordat u uw online merkidentiteit creëert, moet u uw merk creëren. Zodra u uw strategie heeft bepaald, kunt u uw online merkidentiteit creëren via alle kanalen, inclusief uw website, social media pagina’s en andere netwerksites.

1. Ken uw publiek

U heeft een publiek, anders zou u geen bedrijf hebben, maar hoe goed kent u ze? Hun behoeften en wensen bepalen uw branding of in ieder geval het succes ervan. Uw publiek kennen betekent het bepalen van hun sympathie en afkeer, wat ze willen van uw bedrijf, hun waarden, hun motivatie en hun pijnpunten.

Krijg evenveel details als het kennen van hun inkomen en nettowaarde, en zelfs hun opleidingsniveau. Zodra u uw publiek van binnen en buiten kent, kunt u uw merk aanpassen aan hun behoeften. Zo verbindt u zich met hen, zorgt u ervoor dat ze met u in contact komen en verhoogt u de verkoop.

2. Bepaal uw waarde

Wat maakt uw bedrijf waardevol? Waarom zouden mensen naar u komen in plaats van naar de concurrentie? Dit zou duidelijk moeten zijn in uw merk. Het is niet alleen dat u probeert uw publiek iets te verkopen. U zou waarde moeten bieden – iets wat uw publiek van u kan krijgen, maar niet van uw concurrenten. Vraag uzelf af wat u aanbiedt, hoe u zich onderscheidt van de concurrentie en waarom u dit merk creëert om te beginnen.

3. Stem het af op uw missie

Heeft u een mission statement gemaakt toen u uw bedrijf startte? Is die missie veranderd? Dit is het brood en de boter van uw bedrijf. Denk er echt over na en hoe het zich vandaag de dag verhoudt tot uw bedrijf. Uw merk moet in lijn zijn met uw missie. Het is wat anderen over uw bedrijf vertelt zonder dat u een woord zegt en elk onderdeel van uw branding zal hier omheen werken, dus zorg ervoor dat het waar is voor uw bedrijf.

4. Ontwikkel uw karakter

Uw merk zou uw karakter moeten uitbeelden. Wat wilt u dat anderen over uw bedrijf denken? Bent u een waarde-, elite- of ‘gemiddeld’ merk? Hoe meer u hierover nadenkt, hoe gereputeerder uw merk wordt. Heldere kleuren en leuke lettertypes zouden geen verfijning uitbeelden, net zomin als mooie letters en gedempte kleuren ‘leuk en brutaal’ zouden uitbeelden.

Uw personage moet in lijn zijn met uw doelgroep. Het heeft geen zin om een leuk, jong karakter te hebben als uw publiek babyboomers of zakelijke professionals is, toch? Werk met uw doelgroep in gedachten bij het ontwikkelen van uw personage.

5. Ken uw concurrenten

U gaat uw concurrenten niet kopiëren, maar u moet weten wat ze goed en fout doen. U mag wat ze goed doen opruimen en het de uwe maken. Wat werkt en wat niet? Wees niet bang om ze te volgen op sociale media, kijk naar hun websites, en kijk naar wat ze doen. Houd in de gaten hoe hun publiek op elkaar inwerkt en bepaal wat u anders wilt.

6. Weet wat u uniek maakt

Het maakt niet uit of u een kleiner budget of minder producten heeft dan uw concurrenten. Er is iets dat u uniek maakt – wat is het? Denk niet alleen aan de producten die u levert, maar ook aan de waarde die u levert – hoe uw producten of diensten de pijnpunten van uw publiek oplossen op een manier die uw concurrenten niet doen.

7. Wees nu uniek

U weet wat uw bedrijf anders maakt; maak nu uw branding anders genoeg om het te weerspiegelen. Kopieer en plak niet alleen wat anderen doen – denk na over manieren om uw publiek te bereiken die anderen nog niet hebben. Biedt u berichten achter de schermen aan op social media? Maakt u van uw personeel de voorhoede van uw branding – geeft u uw merk een gezicht en niet alleen een naam? Neemt u verhalen uit het echte leven op om uw merk tot leven te brengen? Dit zijn slechts een paar ideeën om u op weg te helpen, maar de sky is de limiet.