Content: De trends van 2020

Bent u een paar jaar geleden begonnen met uw contentmarketing en heeft u sindsdien niet meer teruggekeken? Misschien wilt u wel beginnen, want content-trends veranderen vaak! Niet alleen de technologie verandert, maar ook het publiek en wat zij nodig hebben of willen veranderen. Als u niet met de tijd meegaat, zullen uw concurrenten u in het stof laten bijten. Bekijk de nieuwe content trends die iedereen zou moeten weten voor 2020.

Video is de sleutel

Videocontent marketing begon in 2019 in een stroomversnelling te raken, vooral onder de millennials. Ze hebben geen interesse meer in lange promotie e-mails – ze willen videocontent omdat dat hun aandacht heeft.

Wat is er zo bijzonder aan videomarketing? Ten eerste houdt het de kijkers bezig. Maar het zit hem in de manier waarop u het aflevert. Uw videomarketing kan net zo saai zijn als uw e-mails als u geen verhaal vertelt en de kijkers niet betrekt. Het gaat niet om het pushen van uw producten – het gaat om het bieden van waarde. Geef ze redenen om te kijken.

Live-streaming is een ander belangrijk onderdeel van videoboodschappen. Live streaming is kwetsbaar en eng, maar dat is wat de kijkers willen! Ze willen de authentieke u zien – wat er achter de schermen gebeurt, of het nu uw kinderen zijn die op de achtergrond schreeuwen of uw bedrijf dat achter u aan zit.

Laat uw video’s inzicht geven in de persoonlijkheid van uw bedrijf, niet alleen in het feit dat u producten maakt of diensten verkoopt. Laat het publiek weten wat u doet, hoe u het doet en waarom. Laat ze uw missie en uw kernwaarden zien – het zal veel meer business opleveren als u uw hoede laat zakken en eerlijk bent tegen uw kijkers.

Intieme gesprekken zijn noodzakelijk

Hoe vaak gaat u met uw publiek om? Niet alleen op het niveau van de oppervlakte – iedereen tegelijk aanspreken, maar in een één-op-één-verhouding? Social media is daar een goed platform voor: het geeft u een beter beeld van uw klant dan welke andere methode dan ook die vandaag de dag beschikbaar is.

Of u nu persoonlijk commentaar en vragen op uw social media-pagina’s (Facebook en Instagram) plaatst of een e-mail opstelt die u persoonlijk controleert en beantwoordt aan elke klant, het zal uw klantenbestand vergroten. Wanneer u uw bedrijf een gezicht achter de naam geeft, waardoor u uw publiek laat zien dat u om hen geeft en dat elke persoon die uw zakelijke zaken gebruikt, meer loyaliteit verdient en uiteindelijk meer omzet.

Het voeren van gesprekken op sociale media is een van de beste manieren, omdat het anderen laat zien dat u bereid bent om te chatten. Persoonlijk reageren en elke persoon in uw reactie op zijn of haar opmerkingen taggen is voor anderen ook vrij om te zien. Natuurlijk, als het een persoonlijke zaak is, kunt u net dat beetje extra doen en individueel contact opnemen via messenger of e-mail, maar als het iets is wat iedereen kan zien: het draagt meer kracht in zich.

Inhoud met een doel brengt een groter publiek

De dagen van het creëren van inhoud alleen maar om te ‘rangschikken’ zijn voorbij. Natuurlijk kunt u dat nog steeds doen, maar u zult niet dezelfde resultaten hebben. De zoekmachines rangschikken vandaag de dag niet alleen op trefwoorden, maar ook op de kwaliteit van de inhoud. Geeft het waarde? Is er een doel of zit er een trefwoord in? Dit zijn de factoren waar zoekmachines vandaag de dag naar kijken.

Hoe creëert men dan content met een doel?

  • Publiceer meer dan alleen maar content die uw producten pusht. Maak content die meer waarde biedt dan wat u verkoopt of doet, die lezers kunnen gebruiken.
  • Content inclusief datarijk onderzoek. Lezers willen statistieken weten – ze willen de koude, harde feiten zien zodat ze weten hoe uw producten of diensten deze statistieken helpen.
  • Verken de pijnpunten van uw publiek. Waarom zijn ze uw doelgroep? Welk probleem lost u voor hen op? Denk na over hoe uw inhoud kan helpen deze punten op te lossen.
  • Neem voldoende beelden op. Heb niet alleen woorden – beelden zijn ook de sleutel. Infographics zijn een geweldige manier om samen te vatten wat u hebt geschreven voor degenen die niet willen lezen, maar het graag visueel willen zien ontstaan.