De drinkfles is meer dan een alledaags voorwerp – het is eerder de nieuwe trend. Nog maar een paar jaar geleden waren er een handvol leveranciers die een contemplatief aantal flessen aanboden. Tegenwoordig zijn er flessen van kunststof, glas of roestvrij staal, met doppen voor het persen, kleppen of schroeven in alle kleuren en vormen. En dat is maar goed ook, want deze trend vermijdt overbodige rotzooi uit wegwerp drankverpakkingen. Bovendien kunnen ze overal met drinkwater worden gevuld en kunnen dure frisdranken uit de kiosk worden vermeden – perfect voor de zomer!
Hoe heeft deze trend zich ontwikkeld?
De trend begon met de Emil-fles, die Agnes Ziegleder-Weiß meer dan 25 jaar geleden op de basisschool van haar kinderen creëerde vanwege alle rommel. Ze nam een glazen fles en bedekte die met een isolerende laag en een stoffen bekleding. Dit werd zo goed ontvangen door de ouders dat ze de flessen al snel in het openbaar verkocht. Inmiddels is de Emil-fles niet meer alleen op de markt, maar heeft het voor het eerst geleid tot het in vraag stellen van plastic afval.
De drinkfles als reclamemedium
Dankzij deze trend zijn drinkflessen ook een ideaal promotieartikel. Ze zijn een constante metgezel en zorgen ervoor dat de reclameboodschap altijd aanwezig is. En niet alleen met uw klanten zelf, maar ook waar ze het mee naartoe nemen: bij het sporten, op het werk, in het park of bij het slenteren door de stad. Kies een vacuümfles, een milieuvriendelijke en recyclebare plastic fles, een fles met infuser of een sport bidon. Wij zorgen dan voor de optimale druk.
Ook volledig in de trend: Fruit geïnjecteerd water
Sommige flessen bieden een extra filterinzet voor de vruchten van het geïnfuseerde water. Maar u kunt ook elke andere fles gebruiken om het lekkere water te maken. Snijd uw favoriete fruit en kruiden in kleine stukjes en leg ze in het koude water. Onze tip: Voeg citroen, komkommer en munt toe aan het water – het smaakt verfrissend en is gezond!