De perfecte inzet van relatiegeschenken

Een goede reclamecampagne met relatiegeschenken begint met een visie. De visie om dromen uit te laten komen en te werken aan de realisatie ervan. Wij ondersteunen u graag bij het ontwikkelen van een concept op maat van uw doelgroep. Wij bieden vele jaren ervaring en kennis – eigenschappen die u moeten helpen om doelgericht te plannen. Maar hoe ziet een planningsproces eruit?

Denk scherp na

Het is belangrijk om promotionele artikelen zo te selecteren dat ze passen bij uw bedrijf en voldoen aan de mogelijke verwachtingen van uw klanten. De geschenken moeten gericht zijn op de belangen, de behoeften dekken, inspireren en de filosofie van het eigen bedrijf communiceren. Dit aan de hand van een artikel bedrukt met uw eigen logo of websitevermelding.

Wie wil ik bereiken?

Het is essentieel om de doelgroep nauwkeurig te analyseren. In de bouwsector zult u waarschijnlijk van andere relatiegeschenken genieten dan in de textielhandel. Denk daarom goed na over uw eigen klanten en zoek uit hoe u ze kunt bereiken.

De gelegenheid is belangrijk

Het is duidelijk dat men op de meeste beurzen niet met dure en exclusieve cadeaus gooit. Vaak zijn kleine, kwalitatieve geschenken genoeg om herinnerd te worden. Om belangrijke klanten verder aan zich te binden en hun eigen achting uit te drukken, zal men eerder gebruik maken van exclusieve, individuele geschenken.

Vergeet het budget niet!

De spannendste en beste relatiegeschenken hebben alleen zin als er ook rekening wordt gehouden met het budget. Natuurlijk zijn er veel goedkope promotie artikelen, maar een merk artikel valt altijd wel goed bij uw potentiële klant!

De timing is cruciaal

Slippers als relatiegeschenk in de winter werken waarschijnlijk net zo min als smeltende chocolade in de zomer. Daarom moet u bij het plannen van uw reclamemateriaal letten op de levertijden en vroeg genoeg plannen – zodat het juiste cadeau op het juiste moment komt.

Het geschenk zelf…

Hoe geef ik de cadeaus af? Persoonlijk, per post? De levering van de geschenken kan een belangrijke rol spelen in de waardering van de klant. Als het mogelijk is in een individueel geval, is een persoonlijke overhandiging van een geschenk zeker te verkiezen boven verzending per post. Zoals overal in de sector van de promotionele producten is het echter belangrijk om de kosten en baten af te wegen en beslissingen te nemen op basis van de situatie.

Een goede planning is essentieel. We steunen u graag! Heeft u nog vragen of onduidelijkheden? Neem gerust contact met ons op, wij zullen u uiteraard naar wens helpen.