Basics: marketing en reclame

De vergaderruimte: de grote tafel wordt overspoeld met concepten en notities. Koffiekopjes stapelen zich op. De flipover staat vol met nieuwe ideeën. Ideeën worden door de kamer gegooid. Discussies ontstaan. Na lang heen en weer komen, rijst de vraag: hoe kan ik het meest succesvol adverteren voor mijn product of dienst? En welke marketingstrategie is geschikt voor mijn bedrijf? U hebt de vragen, wij hebben de antwoorden voor u samengevat.

Maar wat is reclame precies? Adverteren is een van de belangrijkste tools in marketingcommunicatie. Reclame is de promotie van een product of dienst. Reclame is bedoeld om het grote publiek te informeren en te motiveren om te kopen. Het product of de dienst van een bedrijf moet bekend worden.

We worden bijna continu omringd door advertenties. Soms zonder het te beseffen. We zien sommige advertenties positief en het is verankerd in ons geheugen, anderen lijken ons nogal vervelend. Het is belangrijk als bedrijf om een ​​ideale advertentiestrategie voor zichzelf te vinden.

De ideale reclame: promotieartikelen

Een promotie-item is het geschenk van een bedrijf om positieve aandacht te trekken. Het is belangrijk om het promotieartikel zo te selecteren dat het ook als een geschenk wordt gezien en niet als een klassiek geschenk, omdat een haptische ervaring in combinatie met goede reclame het onbewuste verlangen naar het geadverteerde product verhoogt. Advertentiemedia zijn niets meer dan verkoophulpmiddelen.

Wat is een merk? Vertaald uit het Engels betekent het letterlijk branding. Het merk staat voor alle eigenschappen die aan een merknaam zijn gekoppeld om zich van de concurrentie te onderscheiden. Hoe slaagt een bedrijf erin emoties te wekken bij zijn doelgroep en zich tegelijkertijd te onderscheiden van de concurrentie? Met branding! Uw volledige publieke uitstraling vertegenwoordigt dus uw logo, uw merk. Het moet dus opvallen en gemakkelijk te onthouden zijn.

Hoe meer manieren en middelen u kunt vinden om uw merk altijd te presenteren, des te intenser blijft u in het achterhoofd van uw klanten. En u onderscheidt zich met succes van de concurrentie. Promotieartikelen en freebies bieden een ideale gelegenheid om altijd bij uw klanten aanwezig te zijn.

4 tips voor betere marketing:

  • Onderscheid uzelf: waar zijn de anderen goed in? Wat kunt u beter doen en wat maakt u speciaal?
  • Wees persoonlijk: hou van wat je doet en laat je klanten het voelen.
  • Ken je kracht en overtuig daarmee.
  • Zet uw merk in de kijker.

Om uzelf als merk van anderen te onderscheiden en aandacht te trekken, moet u iets speciaals maken of iets moet u speciaal maken. In beide gevallen wordt dit bereikt met opvallende, maar niet te opdringerige advertenties.

Uw reclame, uw weggevertjes

Relatiegeschenken en reclamemateriaal ondersteunen uw project in elke vorm. Mensen zijn blij met kleine geschenken. En vooral als er iets is om weg te geven. Zodra deze weggeefactie eenvoudig in het dagelijks leven kan worden geïntegreerd en zinvol kan worden gebruikt, heeft u al gewonnen. Het is een echte win-win situatie: u wordt positief herinnerd en uw klant heeft een goed promotie-item.