Beursgeschenken voor een perfecte beursuitstraling

Een beursevenement zonder giveaways? Ondenkbaar! Bij een succesvol beursoptreden horen onvermijdelijk even succesvolle beursgeschenken om potentiële en bestaande klanten te plezieren en om de aandacht te trekken op het evenement en om het bedrijfslogo te verspreiden.

Give-Aways en promotionele geschenken bieden exposerende bedrijven op beurzen de kans om klanten hun stand en dus hun diensten te laten herinneren, zelfs na afloop van het evenement, en, in het beste geval, om zich te onderscheiden van de menigte concurrenten die zich presenteren. Een moeilijke onderneming, maar wel een die op de lange termijn meestal loont. De dichtbevolkte beurshallen betekenen meestal een behoorlijke zintuiglijke overbelasting voor bezoekers. Bij het selecteren en verfijnen van beursgeschenken is het daarom belangrijk om klanten niet zomaar een haptische attractie te bieden, maar idealiter een promotieartikel met echte toegevoegde waarde.

Klik hier om direct naar de beursaanbiedingen te gaan

Gebruik beursgeschenken op de juiste manier

Op beurzen en evenementen moeten give-aways worden geselecteerd en verfijnd op een manier die relevant is voor het thema en de doelgroep. De juiste keuze van geschikte artikelen kan doorslaggevend zijn voor de effectiviteit van een beurspresentatie. Hoewel basisartikelen zoals promotionele pennen of wijngums worden gezien als leuke attenties, zijn het vooral de meer bijzondere beurs give-aways met duurzame toegevoegde waarde die een langdurig effect hebben op de klant. Branchegerelateerde artikelen die het merk vertegenwoordigen en persoonlijkheid uitstralen, creëren een veel duurzamer effect dan conventionele give-aways.

Naast het selecteren van de juiste artikelen is het natuurlijk ook belangrijk om ze in lijn met het bedrijf te ontwerpen. Alle ontwerpopties, van kleur tot vorm en afdrukgebied, moeten optimaal worden gebruikt en afgestemd op de doelstellingen van de beurs. In het geval van beurs give-aways die aan beide zijden bedrukt kunnen worden, is het bijvoorbeeld zinvol om het logo aan de ene kant en de contactgegevens aan de andere kant te bedrukken, zodat de klant de contactgegevens na de beurs direct bij de hand heeft.

Voordelen van give-aways voor beurzen

Het grote voordeel van beurs giveaways ten opzichte van conventionele strooireclame is dat bedrijven op beurzen gegarandeerd de beoogde doelgroep bereiken, omdat de bezoekers immers bewust juist dit beursevenement bezoeken. Met behulp van bedrukte relatiegeschenken kan de interesse van potentiële klanten nog meer gewekt worden. Zoals bij alle promotionele artikelen geldt: hoe groter het voordeel in het dagelijks leven, hoe beter het is voor give-aways op beurzen. Het praktische gebruik van een promotieartikel zorgt ervoor dat het regelmatig wordt gebruikt in het dagelijks leven van de ontvanger en zorgt zo voor een duurzame en langdurige bedrijfspresentatie.

In combinatie met een advies op de stand kunnen bedrukte giveaways voor beurzen met een logo of slogan de loyaliteit van een klant versterken of helpen nieuwe klanten te werven. Met het juiste artikel kunnen bedrijven zorgen voor een succesvol beursoptreden dat nog lang na het evenement in het geheugen van de bezoekers blijft hangen.

  • Verhoog de terugroepactie ook na de beurs
  • Relatie creëren tussen bedrijf/product en klant
  • Nieuwsgierigheid opwekken en klanten naar de stand lokken
  • Functie als "deuropener" voor gesprekken op de stand
  • De mogelijkheid bieden om zich te onderscheiden van de concurrentie

Populaire give-aways voor beurzen

Klassieke promotionele producten zoals bedrukte pennen, fruitgomzakjes met logo of promotionele lanyards zijn erg populair en worden goed geaccepteerd door een grote doelgroep. Met deze gangbare promotieartikelen kun je je echter minder goed onderscheiden van de concurrentie. Toch is het een absolute must om lanyards te laten bedrukken op beurzen!

Bedrukte katoenen tassen gevuld met andere give-aways voor beurzen, productgerelateerde incentives en bedrijfsinformatie of USB-sticks in het ontwerp van het bedrijf, waarop meer informatie over het bedrijf of product te vinden is, bereiken in vergelijking een veel diepgaander effect. De artikelen bieden ook na het evenement een groot praktisch voordeel en zorgen voor een relatie tussen het bedrijf en potentiële klanten door het informatiemateriaal dat ze bevatten.

Het is ook anders met speciale beursgeschenken die gerelateerd zijn aan een gepresenteerd product of dienst. Terwijl promotieartikelen voor een conventionele reclamemaatregel, bijvoorbeeld om de bekendheid van een bedrijf te vergroten, vaak ontworpen worden om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken, is het motto "klasse in plaats van massa" meer van toepassing op de selectie en verfijning van relatiegeschenken voor beurzen. Aangezien de beursbezoekers de gewenste doelgroep zijn, kunnen en moeten zij specifiek gepromoot worden met beurs give-aways met logo of reclamedrukwerk. Met de massa give-aways die op een beurs worden uitgedeeld, hebben creatieve en ongewone give-aways voor beurzen meer kans om een blijvende herinneringswaarde bij de ontvanger te bereiken. Het is belangrijk dat deze, ondanks alle creativiteit, nog steeds een verband laten zien met het bedrijf of het thema van de beurs. Anders zal het blijvende reclame-effect van de ongewone give-aways voor beurzen aanzienlijk afnemen.

Beurschecklist | Wat heb je naast promotieartikelen nog meer nodig voor een succesvolle beursdeelname?

Iedereen die ooit betrokken is geweest bij het plannen van een beursoptreden weet dat een succesvol optreden veel planning vereist. In de volgende checklist geven we een overzicht van de belangrijkste aspecten vanuit het perspectief van corporate marketing die zorgen voor een succesvol evenement tijdens de voorbereiding en tijdens het evenement zelf.

Messeziele definierenBepaal de doelstellingen van de beurs: Moet het gaan over de presentatie van een specifiek product of over het bedrijf in het algemeen? Heeft de beurs meer een informatief of een verkoopkarakter? De exacte doelstellingen en intenties van de beurs moeten aan het begin van de planning worden vastgesteld om er vervolgens op voort te bouwen.

MessestandgestaltungStandontwerp: Overleg met alle betrokken afdelingen over de presentatie en het ontwerp van de stand. Themarelevant en CI-conform ontwerp dat producten of diensten in het best mogelijke licht zet en bezoekers zo snel mogelijk en het liefst zelfs van een afstand laat herkennen wat het bedrijf aanbiedt.

Corporate FashionMode voor bedrijven: Voor de algehele indruk op beurzen is het vooral belangrijk dat medewerkers visueel overeenkomen met het uiterlijk van het bedrijf en als zodanig direct herkenbaar zijn voor bezoekers door middel van uniforme kleding of naambadges. Medewerkers moeten er echter geenszins opgedirkt uitzien. De gekozen bedrijfskleding moet overeenkomen met het imago van het bedrijf.

Messe Giveaways mit LogoInfo: Laat beursgeschenken bedrukken met logo en informatiemateriaal. Houd de bovenstaande punten in gedachten bij het selecteren en ontwerpen van brochures en dergelijke en stem ze hierop af.

MessekontakteEvaluatie en follow-up: Bekijk het evenement op alle beschikbare kanalen met foto's, cv's, enz. Bekijk het evenement (persberichten, enz.). Neem indien nodig opnieuw persoonlijk contact op met verzamelde contacten (meestal in de vorm van visitekaartjes).


Van beursstopper tot nieuwe klantenwerving

Hoewel vruchtengelei of gekoelde drankjes in eerste instantie beursbezoekers naar je stand kunnen lokken, is het belangrijk om de aandacht die je krijgt te onderbouwen met de unique selling points van het bedrijf in het daaropvolgende gesprek. Als je merkt dat de persoon aan de overkant daadwerkelijk geïnteresseerd is in de gepresenteerde dienst of het product, kun je ervoor zorgen dat de potentiële klant jouw bedrijf ook na de beurs onthoudt met een andere beursgift. De give-away die nu wordt gepresenteerd moet echter, in tegenstelling tot de pure "klantstopper", nauw gerelateerd zijn aan de USP van je bedrijf of het gepresenteerde product. Hier is bijvoorbeeld een bedrukte USB-stick met meer bedrijfsinformatie, een testtoegang of vergelijkbaar relevant extra materiaal een goed idee.

Deze aanpak is op twee manieren nuttig. Ten eerste zorg je er op deze manier voor dat het echt relevante reclamemateriaal het gewenste effect kan bereiken en alleen terechtkomt bij duidelijk geïnteresseerde, potentiële klanten. Ten tweede wordt het beursgeschenk door het gesprek en de persoonlijke overhandiging in een sociale context geplaatst, wat de kans aanzienlijk vergroot dat de ontvanger zich uw bedrijf en het gesprek nog lang na afloop van de beurs zal herinneren. Dit effect kan zeker niet worden bereikt met een eenvoudig visitekaa

Wil je meer weten over dit onderwerp? In ons Promostore magazine laten we je in 5 praktische stappen zien hoe je met je bedrijf de perfecte beursuitstraling maakt.


Top